تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۹۹۸۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیرکل کانون کارگزاران خبر داد:

رویه جدید صدور کد معاملاتی اجرا نمی شود/ پیگیر لغو مصوبه سازمان بورس

می متالز - دبیرکل کانون کارگزاران بورس با اعلام عدم اجرای رویه جدید صدور کد معاملاتی و رعایت شرط آزمون به دلیل محدودیت های فنی از پیگیری لغو مصوبه سازمان خبر داد.
رویه جدید صدور کد معاملاتی اجرا نمی شود/ پیگیر لغو مصوبه سازمان بورس

به گزارش می متالز، روح اله میرصانعی درباره اجرا یا عدم اجرای ابلاغیه 10 اسفند سال گذشته سازمان بورس مبنی بر تغییر شرایط صدور کد معاملاتی برای متقاضیان سرمایه گذاری در بازار سهام و شرط سپری شدن یک ماهه و انجام آزمون و... توضیح داد: این رویه در حالی تاکنون به دلیل محدودیت های فنی اجرا نشده که کانون کارگزاران بورس ، خواهان لغو مصوبه ابلاغی است.

وی ادامه داد: همزمان با این پیگیری، زمینه فراهم کردن بستری برای برگزاری آزمون الکترونیکی از طریق شرکت های ارایه دهنده خدمات آنلاین (OMS) در حال انجام است اما نظر کانون کارگزاران، لغو مصوبه بوده و پیگیری ها ادامه دارد.

براساس این گزارش، در اواخر حضور شاپور محمدی در سازمان بورس (از بهمن سال گذشته تا فروردین سال جاری)، محدودیت های تازه ایی مانند رویه جدید حجم مبنای شرکت های بورسی و فرابورسی و شرط صدور کد معاملاتی ایجاد شد که اکثر فعالان بازار با این گونه محدودیت مخالفت کردند.

وی حتی تصمیم به محدودیت دامنه نوسان روزانه سهام از 5 به دو درصد و همچنین تغییراتی در توقف و بازگشایی نمادهای دارای نوسان 20 و 50 درصدی گرفته بود که با مخالفت گسترده کارشناسان، اعضا شورای عالی بورس و حتی رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مواجه شد و در نهایت برای دومین بار اقدام به استعفا کرد که با موافقت شورای عالی بورس همراه شد تا حسن قالیباف اصل از 23 فروردین، جانشین محمدی و چهارمین رئیس سازمان بورس از زمان اجرای قانون بازار اوراق بهادار (مصوبه اول آذر 84 مجلس) شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده