تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۴ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۸۹۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعیین سقف ۳۳ درصدی پرداخت ارز به بازرگانان برای جلوگیری از انحصار

تعیین سقف ۳۳ درصدی پرداخت ارز به بازرگانان برای جلوگیری از انحصار
‌می‌متالز - مشاور وزیر صمت با اشاره به اینکه سقف ۳۳ درصدی برای جلوگیری از انحصار ارزی بازرگانان تعیین شد، گفت: تخصیص ارز بر اساس کد کالا و با توجه به سوابق سه ساله واردات بازرگانان انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، گلنار نصراللهی درباره سهمیه‌بندی تخصیص ارز اظهار داشت: بر همین اساس برای هر بازرگان سقف استفاده از ارز ۳۳ درصد تعیین شده است تا توزیع منابع ارزی عادلانه‌تر انجام شود.

نصراللهی افزود: فرایند سهمیه‌بندی ارزی از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و امسال با محدودتر شدن منابع ارزی مدیریت سهمیه‌ها با دقت بیشتری دنبال می‌شود.

مشاور وزیر صمت بیان داشت: ثبت سفارش‌های سال‌های گذشته هم در اولویت تخصیص ارز قرار گرفته‌اند به همین موضوع موجب شده بخش از منابع ارزی صرف سفارش‌های معوق شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده