تاریخ: ۱۳ مهر ۱۴۰۴ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۳۸۶۱۹۶
سرویس خبر : انرژی
مالک شریعتی‌نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

الزام نصب پنل‌های خورشیدی در ادارات دولتی و وزارت‌خانه‌ها تا پایان برنامه هفتم/ بر اساس قانون برنامه، دولت مکلف است ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی در حوزه تجدیدپذیر‌ها ایجاد کند

الزام نصب پنل‌های خورشیدی در ادارات دولتی و وزارت‌خانه‌ها تا پایان برنامه هفتم/ بر اساس قانون برنامه، دولت مکلف است ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی در حوزه تجدیدپذیر‌ها ایجاد کند
‌می‌متالز - مالک شریعتی‌نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از الزام نصب پنل‌های خورشیدی در تمامی ادارات، وزارت‌خانه‌ها و استان‌ها بر اساس برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: مجلس نظارت خود را در این زمینه آغاز کرده و جلساتی نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مالک شریعتی‌نیاسر، در خصوص طرح نصب پنل‌های خورشیدی در ادارات، وزارت‌خانه‌ها و سراسر کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه، نصب پنل‌های خورشیدی به‌عنوان یک الزام آورده شده و مقرر شده است که این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

او افزود: بر اساس قانون برنامه، دولت مکلف است ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر از جمله از طریق پنل‌های خورشیدی، تا پایان برنامه اجرایی کند. این عدد هدف‌گذاری شده و حالا بستگی دارد که دولت در چه استان‌ها یا مناطقی آن را تشخیص داده و پیاده‌سازی کند.

شریعتی‌نیاسر تأکید کرد: نظارت مجلس روی اجرای این تکلیف قانونی وجود دارد. البته تا کنون جلسه‌ای برگزار نشده، اما برنامه‌ریزی‌هایی برای تشکیل جلسه در حال انجام است.

او در پاسخ به این‌که آیا پیگیری مجلس صرفاً موردی است یا بر اساس چارچوب الزام قانونی انجام می‌شود، گفت: ما پیگیری موردی نمی‌کنیم. این موضوع به‌صورت قانونی و الزامی در برنامه هفتم آمده و دولت موظف به اجرای آن است.

این گزارش حاکی است؛ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه از طریق نصب پنل‌های خورشیدی، از جمله راهکار‌های کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی زیست‌محیطی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قانون‌گذاران قرار گرفته است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده