تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۱۰۳۱
سرویس خبر : انرژی

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه برق استان تهران هزینه شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: برای آماده‌سازی تأمین برق پیک تابستان ۱۴۰۳، بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های سرمایه‌ای در بخش احداث شبکه‌های جدید، اصلاح شبکه‌ها، تعمیرات خطوط ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف و تعمیرات ترانس‌ها هزینه شد.

به گزارش می‌متالز، قاسم شهابی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، اظهار داشت: شرکت توزیع برق استان تهران، بعد از شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار مشترک بزرگترین شرکت توزیع برق کشور است.

وی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار انشعاب جدید در استان تهران به‌جز آمار شهر تهران، به‌فروش می‌رسد و با توجه به وسعت ۱۳ هزار کیلومتری تحت پوشش این شرکت که ۱۵ شهر با ۲۲ منطقه برق، ۳۴ هزار کیلومتر شبکه فشارضعیف ۲۰ کیلوولت و ۶۳ هزار دستگاه ترانس را دربرمی‌گیرد، بایستی خودمان را برای تأمین یک برق مطمئن همواره در شرایط آمادگی کامل نگه‌داریم.

شهابی بزرگ‌ترین چالش را افزایش مصرف برق در تابستان دانست و گفت: سال گذشته نیاز مصرف برق استان تهران در تابستان به ۳۸۰۰ مگاوات رسید که با مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی برای صنایع توانستیم قریب به ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در ساعات اوج بار شبکه را محقق کنیم و پیک تابستان ۱۴۰۲ را در استان تهران به ۳۳۰۰ مگاوات برسانیم.

وی ادامه داد: برای آماده‌سازی تأمین پایدار برق پیک تابستان ۱۴۰۳، بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های سرمایه‌ای در بخش احداث شبکه‌های جدید، اصلاح شبکة‌های موجود، تعمیرات خطوط ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف و تعمیرات ترانس‌ها هزینه شد و اقدامات موثری صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از تدوین ۱۲۴ اقدام عملی برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ در استان تهران خبر داد و گفت: با بررسی دقیق تک به تک شهر‌ها و مناطق برقی تحت پوشش، این ۱۲۴ اقدام استحصال شده و به دقت در حال فعالیت در این راستا هستیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم نیاز مصرف برق در پیک تابستان امسال در استان تهران به ۴۰۰۰ مگاوات برسد که در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته، ۵۰۳ مگاوات پیک‌سایی و مدیریت بار اعمال کنیم تا پیک تابستان امسال در استان تهران به حدود ۳۵۰۰ مگاوات کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده