تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۰۴۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه مطرح کرد؛

نهادینه‌سازی فرهنگ آموزش در فولاد مبارکه با تدوین الگویی راهبردی

‌می‌متالز - مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه گفت: «مهارت‌افزایی» و «توان‌افزایی» دو بازوی هر سازمان نوآور به شمار می‌آید و فولاد مبارکه این دو مقوله را در دستور کار خود قرار داده است و در راستای آن استعدادیابی، فرهنگ و خانواده نیز جزو اولویت‌های راهبردی این شرکت است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه در آئین بزرگداشت مقام معلم و قدردانی از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش در این شرکت اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت مصادف با شهادت استاد مرتضی مطهری روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است. ما این روز را به‌عنوان یک «آئین فرهنگی» در شرکت فولاد مبارکه گرامی می‌داریم و معتقدیم سنت گردهمایی و قدردانی از مدرسان داخلی، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش بر رفتار و اندیشه اعضای سازمان اثر می‌گذارد و محرکی است برای پویایی سازمان؛ زیرا «فرهنگ‌سازمانی» از اساسی‌ترین زمینه‌های تغییر و تحول در سازمان است و رشد و تعالی سازمان به‌عنوان یک فرآیند برنامه‌ریزی شده با ارتقای فرهنگ‌سازمانی حاصل می‌شود؛ بنابراین باید گفت تحقق اهداف سازمانی به عواملی از جمله فرهنگ‌سازمانی حاکم بر سرمایه‌های انسانی بستگی دارد.

به گفته وی، نتایج و دستاورد‌های ملی و بین‌المللی فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف، مرهون نیرو‌های توانمند و فرهنگ غنی این شرکت از زمان ساخت است، نه ابزار و تجهیزات. در زمان حاضر نیز در تلاشیم که این فرهنگ غنی و متعالی، الهام‌بخش کارکنان باشد و با حمایت از نوآوری و ابتکار، بستر مناسبی برای پیشرفت و توسعه مداوم شرکت فراهم آوریم. هدف این است که نگاه کارکنان به کار تقویت شود و به فرهنگ کارِ ارزشی تبدیل شود. زمانی که کار کردن معنادار باشد و احساس رضایت در کارکنان ایجاد شود، در مسیر تقویت این فرهنگ گام برداشته‌ایم. کارکنان باید احساس کنند در محیط کاریِ فعال و سازنده‌ای مشغول به کارند که از نظر ارتباطات، یادگیری، همکاری و ارزش‌های فردی و سازمانی مطلوب است.

وی افزود: فولاد مبارکه با حضور ۶۷۰ نفر مدرس داخلی در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از آموزش‌های ضمن خدمت را راهبری کرده است. تسهیل‌گران آموزش نیز گروهی با عضویت ۲۸۰ نفر از همکاران در سراسر شرکت هستند که طبق یک فرآیند از سوی مدیریت واحد‌ها به‌عنوان همکار آموزشی معرف می‌شوند و مسئولیت ترجمان نیاز‌های دانشی و مهارتی همکاران خود و انتقال به واحد آموزش را بر عهده دارند. درعین‌حال قوانین و سیاست‌های واحد آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی از طریق این افراد در بین کارکنان جاری و نهادینه می‌گردد.

مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: انتخاب و معرفی مدرسان و تسهیل‌گران برتر با هدف ارتقای انگیزه همکاران و قدردانی از مشارکت ایشان در توسعه سرمایه‌های انسانی انجام می‌گیرد. ازآنجاکه هدف ما ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز متقاضیان است، مبنای انتخاب مدرسان برتر شاخص‌هایی است که بر اساس نظرات ثبت‌شده فراگیران در انتهای هر دوره آموزشی مشخص می‌شود. همچنین با معرفی دو نفر از همکارانی که طی سال گذشته بالاترین ارتقا در رتبه‌بندی مدرسان برتر را داشته‌اند تحقق اهداف توسعه فردی و بهبود عملکرد تدریس ایشان را ارج می‌نهیم.

کاظمی تصریح کرد: «مهارت‌افزایی» و «توان‌افزایی» دو بازوی هر سازمان نوآور به شمار می‌آید و فولاد مبارکه این دو مقوله را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین استعدادیابی، فرهنگ و خانواده نیز جزو اولویت‌های راهبردی این شرکت است. ما معتقدیم فولاد مبارکه یک سازمان خانواده‌محور و خانواده‌دوست است.

وی تأکید کرد: فولاد مبارکه به یک سازمان هوشمند تبدیل خواهد شد، زیرا ویژگی یک سازمان هوشمند به‌دنبال کارآمدی بیشتر، درک، شناسایی، تحلیل و به‌کارگیری داده‌هاست. نباید فراموش کرد که کارِ معلمان همچون درختکاری است. آنان بذر استعداد را در زمین‌های حاصل‌خیز که همان اذهان فراگیران است می‌کارند، رشد و پرورش می‌دهند تا در نهایت درختان تنومندی شکل بگیرند و رشد و تکثیر پیدا کنند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده