تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۴۰۱۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی در مجتمع فولاد بیجار در حال اجراست

‌می‌متالز - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: سرمایه‌گذاری عظیمی با ۱۵۰ میلیون یورو در طرح مجتمع فولاد شهرستان بیجار در حال اجرا بوده که این مهم نوید تحقق توسعه صنعتی کردستان است.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع فولاد کردستان واقع در شهرستان بیجار اظهار کرد: طرح مجتمع فولاد کردستان از شهریور ۱۴۰۰ در شهرستان بیجار آغاز شد و امروز شاهد پیشرفت مطلوب آن هستیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه تمام تاثیرگذاری در توسعه کردستان در حال تکمیل است و در آینده توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی با ۱۵۰ میلیون یورو در طرح مجتمع فولاد بیجار در حال انجام است.

حسینی با اشاره به اینکه اجرای این مجموعه اشتغال‌زایی مطلوبی به دنبال خواهد داشت، افزود: کردستان دارای ظرفیت‌های زیادی است و باید در هر شهرستان آن یک پروژه مهم اقتصادی تعریف شود چرا که این استان برای حفظ امنیت کشور تلاش زیادی کرده و شایسته توسعه و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه دشمنان چشم طمع به این استان داشتند، اما مردم ایران اسلامی با هوشیاری در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه خود نمایی به آن‌ها را ندادند، گفت: کشور ما همواره مورد تهدید است و ما باید در حوزه تولید بسیار قوی عمل کنیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت روز افزون کشور باشیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ۴۸ پروژه پیشران و ارزآور در کشور اجرا شده که بیشتر در حوزه صنعت است، اضافه کرد: ایران اسلامی دارای ذخایر و ظرفیت‌های فراوان معدنی است که رهبر معظم انقلاب هم براستفاده بهینه از این توانمندی‌ها تاکید کردند و ما هم باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

کردستان توانمندی تبدیل شدن به قطب فولاد کشور را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این مراسم یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواند و اظهار کرد: وجود این پروژه‌های به دغدغه مردم استان تبدیل شده بود که با همت و پیگیری استاندار و مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعدادی از مهمترین آن‌ها به بهره‌برداری رسیدند. 

علی نوری پروژه راه‌آهن سنندج-همدان را یکی از طرح‌های مهم استان خواند و بیان کرد: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در این دولت تکمیل و در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان افتتاح شد. 

وی با اشاره به اینکه کردستان با توجه به همه ظرفیت‌ها و استعدادهایش توانایی تبدیل شدن به قطب فولاد کشور را دارد، افزود: این استان رتبه نخست تولدی طلای کشور را دارد و به دنبال انجام اقداماتی برای افزایش ارزش افزوده آن هستیم.

لزوم تقویت زیرساخت‌های صنعتی در کردستان 

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: اگر در گذشته بیشتر ظرفیت کشاورزی کردستان مطرح بود و برآن تمرکز می‌شد اکنون این استان با اقدامات انجام شده در حال صنعتی شدن است. 

علیرضا زندیان با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های شهرستان بیجار در حوزه معدن است، بیان کرد: جای بسی خوشحالی است بیجار در بحث فولاد و افزایش درآمد سرانه کشور و این شهرستان حرف برای گفتن دارد. 

وی از توجه ویژه دولت سیزدهم به کردستان اشاره و بیان کرد: تکمیل زنجیره فولاد در بیجار در حال انجام است و در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این منطقه شده است. 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فولاد ۲۰۷ همت سود بدست آمده است و این می‌طلبد سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش صورت گیرد. 

زندیان بر تقویت زیرساخت‌های صنعتی در کردستان تاکید کرد و افزود: نیاز است دو بانده شدن جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی این شهرستان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

بهره‌برداری از پروژه فولاد کردستان در افق۱۴۰۴ 

مدیرعامل صنایع فولاد کردستان هم اظهار کرد: پروژه فولادسازی کردستان جز ۴۸ طرح پیشران کشور با سهامداری ایمیدرو و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات محسوب می‌شود که با روند حاضر در افق ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید. 

محمدرضا احمدی افزود: این پروژه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفری ایجاد شده است. 

وی یادآور شد: پیمانکاران عملیات اجرایی این پروژه شرکت‌های فولاد تکنیک و MME هستند که با تزریق نقدینگی توسط سهامداران اصلی، اجرای این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت. 

ماموریت شرکت صنایع فولاد کردستان احداث یک واحد آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی در شهرستان بیجار و یک واحد فولادسازی و نورد ورق گرم فولادی یک میلیون تنی در شهرستان قروه است. 

هر دو پروژه یاد شده جزو پروژه‌های ۴۸ گانه پیشران اقتصاد ایران شناخته شده‌اند که پشتیبانی از اجرای آن‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم است و نقش بسزایی در آینده اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده