تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۹۶۵۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری؛

تأیید طرح ساماندهی مسکن

‌می‌متالز - سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان قرار داشت که پس از رفع ابهامات این طرح مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امید است به اهداف خود در راستای سامان‌دهی این موضوع بینجامد.

به گزارش می‌متالز، سخنگوی شورای نگهبان، امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری بیان کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

هادی طحان‌نظیف افزود: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان قرار داشت که پس از رفع ابهامات این طرح مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امید است به اهداف خود در راستای سامان‌دهی این موضوع بینجامد.

وی با اشاره به بررسی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان و شناخته نشدن این طرح مغایر با شرع و قانون اساسی مطرح کرد: همچنین طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی و طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز مورد ایراد شورا قرار گرفت.

طحان‌نظیف توضیح داد: طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: لایحه دو فوریتی تمدید مهلت اجرای شرکت پست توسط شورای نگهبان خلاف موازین شرع شناخته نشد، اما اصلاح اساسنامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی مورد تایید این شورا قرار گرفت.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده