تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۳۹۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجارت ایران و چین می‌تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت ایران و چین بیش از ۳۰ میلیارد دلار است، اما سقف تجاری دو کشور می‌تواند تا ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

به گزارش می‌متالز، «صمد حسن‌زاده» در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود، اما در حال حاضر این رتبه را از دست داده‌ایم؛ امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن‌زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازار‌های منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رئیس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش‌بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و ... آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده