تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۳۸۷۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
«جانجا» جان تازه می‌گیرد؛

ورود اولین سری ماشین‌آلات جدید به معدن مس جانجا

‌می‌متالز - تعداد ۶ دستگاه دامپتراک نو ۱۰۰ تنی وارد معدن مس جانجا شده و تا انتهای هفته جاری ۹ دستگاه دیگر نیز وارد می‌شود. بدین ترتیب عملیات استخراج این پروژه سرعت چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، پروژه معدن مس جانجا، یکی از پروژه‌های مهم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، در نهبندان سیستان و بلوچستان در حال اجراست. این پروژه به دلیل اهمیت بالای آن، با نگاه ویژه و حمایت دولت، در جهت محرومیت‌زدایی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود پس از بهره‌برداری از پروژه، اشتغال‌زایی مستقیم هزار نفری و غیرمستقیم ۵ هزار نفری را به دنبال داشته باشد.

یادآور می‌شود عملیات باطله‌برداری از این معدن به مدت سه سال و به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب، معادل ۵۰ میلیون تن، خواهد بود. با ورود ماشین‌آلات جدید می‌توان گفت که فعالیت اصلی و محوری شرکت در جهت استخراج آغاز شده و ماشین‌آلات مورد نیاز پروژه تکمیل می‌شود و میزان استخراج حداقل ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

تا پیش از این، حدود ۱۴۵ نفر که بیش از ۹۰ درصد آن از بومیان منطقه هستند، در این پروژه مشغول به کار بودند؛ تعداد نیرو‌های شاغل مستقیم با ورود این ماشین‌آلات به ۱۶۵ نفر افزایش خواهد یافت.

ورود اولین سری ماشین‌آلات جدید به معدن مس جانجا

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

عناوین برگزیده