تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۳۷۵۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حسینی‌کیا:

تولید داخلی ماشین‌آلات معدنی نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند/ واردات محدود انجام شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: هرچند تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات معدنی توان تولید دارند، اما این تولید به میزان نیاز کشور نیست.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا درباره گلایه معدن‌کاران در خصوص ماشین‌آلات معدنی، گفت: هرچند تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی داخلی توان تولید دارند، اما فعلا این تولید به میزان نیاز کشور نیست در واقع تولیدکنندگان نمی‌توانند نیاز داخل را با فوریت تامین کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه تولیدکنندگان بیان می‌کنند که معدنکاران هزینه خرید ماشین‌آلات معدنی را پیش از تحویل پرداخت کنند، مورد پذیرش معدن‌کاران نیست، زیرا معتقدند که ممکن است که ماشین‌آلات به موقع تحویل داده نشود.

وی اضافه کرد: باید برای تامین نیاز داخل اجازه واردات ماشین‌آلات معدنی به صورت محدود داده شود تا تولیدکنندگان داخلی ناچار به رقابت با همتایان خارجی خود شوند و بدانند در صورتی که دیر بجنبند و کالای گران به مردم تحویل دهند، رقیب بازار را به دست می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح مزیت دیگر واردات ماشین‌آلات معدنی، بیان کرد: این واردات موجب می‌شود که کیفیت محصولات داخلی ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده