تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۵:۰۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۳۷۱۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دکل بادسنج نیروگاه بادی شهربابک نصب شد

‌می‌متالز - دکل‌های بادسنجی جهت آنالیز شرایط و اطلاعات لازم برای احداث نیروگاه بادی در شهربابک نصب شدند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، رییس نیروگاه‌های مجتمع مس شهربابک با اعلام این خبر گفت: با توجه به وجود پتانسیل انرژی بادی در شهربابک که از اطلس جهانی باد استخراج شده است، به منظور تامین و تزریق انرژی به شبکه سراسری و همچنین در جهت حرکت در مسیر انرژی‌های نو، پاک و خدادادی و همگام با تکنولوژی روز دنیا، علاوه بر دو نیروگاه خورشیدی و یک نیروگاه گازی، مقدمات لازم برای احداث نیروگاه بادی انجام شده است.

مهندس «محمدمهدی محمودی» با اشاره به استاندارد‌های لازم برای احداث نیروگاه بادی گفت: محدودیت‌هایی از جمله شیب کمتر از ۵ درصد، سرعت باد بیش از ۷ متر بر ثانیه، فاصله از خطوط انتقال انرژی و ... از استاندارد‌های لازم برای احداث نیروگاه بادی است که با در نظرگیری این استاندارد‌ها و تعیین محل مورد نظر، دکل‌های بادسنج نصب شده است.

مهندس محمودی اظهار داشت: نصب این دکل‌ها جزو پیش‌نیاز‌های نیروگاه بادی می‌باشد و در مناسب‌ترین نقطه‌ی تونل بادی شهرستان قرار گرفته و طبق برنامه استاندارد جهانی این دکل باید حداقل یکسال پایش اطلاعاتی از جمله تعیین سرعت باد، استمرار باد، میزان رطوبت، دما و سایر اطلاعات را پایش و جهت آنالیز در اختیار کارشناسان ما قرار دهد.

نصب دکل‌ها برای احداث نیروگاه بادی۵۰ مگاواتی شهربابک در منطقه‌ی کراسکین شهربابک صورت گرفته است.

دکل بادسنج نیروگاه بادی شهربابک نصب شد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده