تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۲۰۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس‌باز‌های پایتخت همچنان صدرنشین

‌می‌متالز - بررسی آمار نشان می‌دهد که تهرانی‌ها همچنان مانند ماه‌های گذشته در صدر لیست بیشترین حجم خرید و فروش اشخاص حقیقی در بورس قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، بررسی معاملات بازارسرمایه در شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد که بیشترین حجم خرید و فروش اشخاص حقیقی در معاملات برخط توسط ساکنان استان تهران به میزان ۱۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۵۵ هزار صورت گرفته است.

براساس این گزارش، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۳۹ درصد و نسبت به مردادماه ۲۰.۸۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پس ازآن ساکنان استان‌های اصفهان، یزد، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین حجم خرید و فروش اشخاص حقیقی را ازآن خود کردند.

بورس‌باز‌های پایتخت همچنان صدرنشین

در مجموع ساکنان پنج استان مذکور ۱۴ میلیارد و ۲۴۳ میلیون و ۵۷۰ هزار معاملات غیربرخط انجام دادند که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۱۱.۱۳ درصد افزایش داشته است.

این درحالی است که ساکنان سایر استان‌های کشور در مجموع ۲ میلیاردو ۲۱۷ میلیون و ۳۶۶ هزار خرید و فروش انجام دادندکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بورس‌باز‌های پایتخت همچنان صدرنشین

به طور کلی مجموع معاملات برخط و غیربرخط همه استان‌های کشور در شهریورماه سال جاری معادل ۱۵۰ میلیارد و ۸۸۴ میلیون و ۲۰۰هزار معامله بوده است که این میزان نسبت به ماه مشابه در سالگذشته، ۳۵.۴۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده