تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۰۵۸۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برخورداری استان فارس از 3.4 میلیارد تن ذخیره معدنی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاه به صدور ۲۵۲ مجوز معدنی در سال ۹۸ گفت: ذخایر قطعی معدنی این استان در مدت زمان یاد شده افزون بر ۹۵۹ میلیون تن افزایش یافته و به سه و چهار دهم میلیارد تن رسیده که ۲ و نیم میلیون تن نیز به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان خواهد افزود.
برخورداری استان فارس از 3.4 میلیارد تن ذخیره معدنی

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی در جلسه شورای معادن استان فارس که با حضور داریوش اسماعیلی «معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت» برگزار شد، بیان کرد: همچنین سال گذشته، ۷۳ پروانه اکتشاف و گواهی کشف با هزینه عملیاتی بیش از ۸۴ میلیارد ریال در بخش معدن استان فارس صادر شد.

او افزود: سال ۹۸ نیز ۴۷ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد ریال در این استان صادر شد که با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۳۳۷ نفر به شکل مستقیم فراهم شده است.

وی بیان داشت: استان فارس با استخراج سالانه ۵۱ میلیون تن انواع مواد معدنی، یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سنگ مرمریت و چینی، خاک نسوز و صنعتی، گچ ساختمانی، ماده معدنی دولومیت، سیلیس، آهک، نمک، منگنز، آهن و مس است.

ایزدی، تعداد معادن دارای پروانه بهره‌برداری در فارس را ۶۴۸ معدن برشمرد و افزود: حدود سه و چهار دهم میلیارد تن ذخیره قطعی این معادن است.

به گفته وی، مقاصد صادراتی موادمعدنی استان فارس شامل کشورهای، چین (سنگ‌های تزیینی)، عراق (سیمان کلینکر) و کشورهای قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد:از سال ۹۸ طرح مطالعاتی - پژوهشی بخش معدن با عنوان استراتژی توسعه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست تهیه قرار گرفت و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف شمال و شمال شرق استان شامل شهرستان‌های بوانات، اقلید، خرم‌بید، آباده، سرچهان و بخش‌هایی از ارسنجان، پهنه ماده معدنی دولومیت در شهرستان‌های جنوبی و جنوب غرب استان، مطالعات اکتشافی در شهرستان‌های ممسنی و رستم، پهنه‌های چهارگانه منطقه قطرویه نی‌ریز مطالعات در حال انجام است

عناوین برگزیده