تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۹۲۴۱
سرویس خبر : انرژی
موسوی لارگانی در تذکر شفاهی:

تبعات امنیتی انتقال آب از سمیرم برعهده دولت است/ مصوبه هیات دولت درخصوص اصفهان اصلاح شود

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم این استان با طرح انتقال آب از سمیرم مخالف هستند، تصریح کرد: مسئولیت تبعات امنیتی و زیست محیطی این طرح با دولت و وزارت نیرو است.
تبعات امنیتی انتقال آب از سمیرم برعهده دولت است/ مصوبه هیات دولت درخصوص اصفهان اصلاح شود

به گزارش می متالز، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی چهارشنبه 6 دی ماه 96 مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما وعده دادید آنقدر رونق ایجاد کنید که مردم به یارانه احتیاج نداشته باشند؛ مردم تحمل گرانی بنزین و حذف یارانه را ندارند، بنابراین با عمل به قانون باید تنها یارانه ثروتمندان حذف شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو افزود: زاینده رود زخم کاری برای تمام استان اصفهان است که منجر به نشست پل های تاریخی از جمله سی و سه پل نیز شده است. متاسفانه معضلات و بحران های اجتماعی و سیاسی در منطقه نتیجه سوءمدیریت در حوزه آب است.

وی ادامه داد: تمام نمایندگان و مردم استان اصفهان با طرح انتقال آب از سمیرم مخالف بوده و اجازه اجرای آن را نخواهند داد، لذا مسئولیت تبعات امنیتی و زیست محیطی این طرح با دولت و وزارت نیرو است.

موسوی لارگانی خطاب به رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازنشستگان فولاد تا چه زمان باید برای احقاق حق خود سرگردان تهران و خیابان های آن باشند؟ همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پاسخ دهد که چرا قانون پرداخت هماهنگی حقوق اجرا نمی شود و چرا این قانون تنها برای کارکنان تامین اجتماعی اجرایی شده؟

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگیان و تعیین تکلیف نیروهای خدماتی قابل پذیرش نیست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در ادامه با تاکید بر اینکه مصوبه هیات دولت در مورد اصفهان باید اصلاح شود، یادآور شد: متاسفانه شمال، شرق، غرب و جنوب استان اصفهان با مشکل خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، بنابراین باید کارگروهی بریا رسیدگی به مشکل تعیین و از شهرستان های مختلف و خسارات وارد شده بازدید به عمل آید، زیرا بخش هایی از فلاورجان کاملا نابود شده و کشاورزان نیز با مشکل جدی مواجه شده اند، از این رو بخشی نگری دولت قابل توجیه نیست. /

عناوین برگزیده