تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۸۳۱۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

افتتاح 5 طرح صنعتی در دهه فجر در رشت

می متالز - همزمان با دهه مبارک فجر، پنج طرح صنعتی و تولیدی صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی سفیدرود و شهر صنعتی رشت در گیلان مورد بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح 5 طرح صنعتی در دهه فجر در رشت

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر اعلام کرد: در نخستین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار گیلان، سه پروژه تولیدی در شهرک صنعتی سفیدرود و دو طرح نیز در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در مجموع با بهره برداری از این طرح ها شامل کارخانه خوراک طیور، واحد مونتاژ تراکتور، واحد تولید بتن آماده، واحد تولید محصولات بهداشتی و پاک کننده و نیز واحد تولید انواع پارچه برای ۲۱۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است که برای اجرای این پروژه ها افزون بر 44 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی در حاشیه افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران، وی ادامه داد: به طور کلی 27 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از هزار و 30 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم754 نفر در سطح کل استان گیلان همزمان با این ایام فرخنده به بهره برداری خواهند رسید.

دلق پوش از افتتاح شرکت تراکتورسازان کاسپین بعنوان اولین تولید و مونتاژ کننده ماشین آلات مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان یاد کرد و گفت: با توجه به ثقل کشاورزی در استان، تولید این محصولات کمک شایانی به صنایع تبدیلی و رشد تولیدات کشاورزی در گیلان خواهد نمود.

وی همچنین تولید انواع خمیردندان و شامپو برای نخستین بار در گیلان را، نشان از روند توسعه و تنوع محصولات صنعتی دانست و اذعان کرد: هدفگذاری مجوزهای صنعتی با راهبرد بومی سازی و دانش محور نمودن واحدها در گیلان انجام شده است و انشاا... در آینده صنایع متناسب با اقلیم استان افزایش خواهد یافت.

عناوین برگزیده