تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۸۱۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

راه اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی جهت حمایت از اشتغال زایی در استان کرمان

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی جهت حمایت از اشتغال زایی در استان خبر داد.
راه اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی جهت حمایت از اشتغال زایی در استان کرمان

به گزارش می متالز، احمد مرادعلیزاده در جلسه تولید مس منطقه کرمان با تبریک ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: از زحمات همه همکاران در معدن و تغلیظ در سرچشمه و میدوک تشکر می کنم. در میدوک کار مستمر و رو به رشدی داشتیم و در سرچشمه با وجود مشکلاتی که در تجهیزات در شش ماهه اول داشتیم با کمک واحدهای مختلف از جمله واحد مهندسی شرایط معدن به نقطه‌ای  رسید که امروز در شرایط مطلوبی قرار داریم.
وی بیان کرد: در سرچشمه توانستیم هم عقب ماندگی تولید را جبران کنیم و هم در از برنامه تولید جلو بیفتیم. در ذوب و پالایشگاه خاتون آباد نیز بازنگری شد و شرایط تولید خیلی خوب است. اما هنوز در خاتون آباد به ظرفیت اسمی نرسیدیم که تلاش همکاران در آن واحد ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران حادثه کوره فلش مجتمع مس سرچشمه را ناگوار خواند و افزود: با همتی که همه واحدهای این مجتمع انجام دادند، ظرف 40 روز قضیه جمع شد و الان تولید پایدار شده است.
مرادعلیزاده  تصریح کرد: هنگامی که شرکت مس همه مسائل را بررسی و تصمیم گرفت کوره فلش را جایگزین کوره ریورب کند، ارکان و اجزای شرکت نباید این موضوعات را بزرگ جلوه داده و یا اظهارنظرهای بدون دلیل را مطرح کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه اظهار داشت: اگر کوره فلش راه اندازی نمی‌شد میزان غلظت گاز در ظرفیت 100 درصد بین 13 تا 18 درصد بود که امکان نفس کشیدن نه تنها در بخش ذوب بلکه در سرچشمه نبود که راهکار آن این بود که سرمایه گذاری کنیم و حداقل مجموعه را به لحاظ شرایط محیطی قابل تحمل کنیم تا امکان ایجاد کارخانه اسید فراهم شود.
مرادعلیزاده تأکید کرد: تا زمان راه اندازی کارخانه اسید، مقداری فضا آلاینده است. اما در دوره کنونی می‌توان شارژ کوره را تا آنجا که از لحاظ فنی امکان پذیر است، کمتر کرد ضمن اینکه کارخانه اسید طبق برنامه زمان بندی در حال ساخت است.
وی در خصوص یکپارچه سازی سیاست‌ها و سیستم منابع انسانی، گفت: ما در حوزه نیروی انسانی و مالی باید تصمیمات منسجم و یکسانی در کل شرکت داشته باشیم.
مرادعلیزاده به انجام مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی شرکت مس اشاره و تصریح کرد: اثرات انجام این تعهدات مشخص است، درمان در شهربابک به شکل مناسبی رسیده است، در بحث مسئولیت اجتماعی و ... اثرات این اتفاق‌ها روی بهبود شرایط منطقه طوری است که فشارها را از روی شرکت مس کم می‌کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب که در بحث ایجاد اشتغال فشارهای بیش از حد و شکننده ای روی دوش شرکت وجود دارد، تأکید کرد: برخی شرکت مس را اداره کار و کاریابی می‌دانند. با این حال، موضوعی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت تحت عنوان اقتصاد مقاومتی در حال مطالعه است که کار کم نظیری است و ظرف دو ماه آینده به پروژه مشخص تبدیل می‌شود و اثر ماندگاری را در استان کرمان و آذربایجان می‌گذارد.
مرادعلیزاده توضیح داد: بر اساس این طرح، برخی از منابع شرکت را در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی با تضمین به کسانی که می‌توانند شغل ایجاد کنند می‌دهیم و بعد از آنکه آن شرکت فعال شد و به نقطه سودآور رسید، پول شرکت برمی‌گردد و این در چرخه‌ای منظم اثرش را در منطقه خواهد گذاشت.
وی افزود: تیمی به صورت منسجم و کارشناسی در حال مطالعه این طرح هستند و پایلوت اولیه آن شهربابک است و به خوبی در حال پیش رفتن است.

عناوین برگزیده