تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۴۱۲۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک مسکن ۵۴ درصد تعهد وام نهضت ملی مسکن را پرداخت کرد

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که ۵۴ درصد تعهدات وام نهضت ملی مسکن پرداخت شده است، گفت: ۱۲۶ هزار واحد این طرح پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارد.

به گزارش می‌متالز، سیدعباس حسینی اظهار کرد: قرارداد ۳۶۱ هزار و ۲۹۰ واحد نهضت ملی مسکن در قالب ۵۰ هزار و ۵۱۴ پروژه به مبلغ یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال (۱۶۵ همت) امضا شده است.

وی از معرفی ۵۱۸ هزار و ۷۶۱ واحد نهضت ملی مسکن به بانک خبر داد و یادآور شد: از ابتدای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۹۰۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه، متناسب با پیشرفت فیزیکی و ساخت ۳۳۷ هزار و ۲۳۵ واحد نهضت ملی در قالب ۴۶ هزار و ۵۰۵ پروژه پرداخته است.

وی با بیان این‌که این مبلغ معادل ۵۴ درصد از کل تعهد بانک مسکن در طرح مذکور است، افزود: ۱۲۶ هزار و ۳۵۵ واحد نهضت ملی مسکن که قرارداد آنها در بانک مسکن به امضا رسیده، دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا هستند.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: ۴۷۲ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال معادل ۹۲ درصد از تعهد ساخت این واحد‌ها را پرداخته و این روند تا تکمیل و تحویل همه واحد‌ها ادامه دارد.

حسینی اضافه کرد: ۳۲ هزار و ۵۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در قالب ۱۳ هزار و ۶۵۴ پروژه تعیین تکلیف شده و روند واگذاری این واحد‌ها به متقاضیان در حال انجام است.

در حالی مدیرعامل بانک مسکن از در حال انجام است که پروژه‌های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد با مشکل عدم پرداخت تسهیلات مواجه و تقریبا روند تکمیل آنها متوقف شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده