تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۷۲۵۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نخبه:

در منطقه باید صنایع مادر استقرار یابد/ از ظرفیت معادن استفاده شود

می متالز - در ششمین روز از وقت قانونی ثبت نام از دواطلبین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علی نخبه الفقهایی با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان به عنوان داوطلب از حوزه انتخابیه شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز اقدام به نام نویسی کرد.
در منطقه باید صنایع مادر استقرار یابد/ از ظرفیت معادن استفاده شود

به گزارش می متالز، وی که پس از ثبت نام جهت مصاحبه با خبرنگاران حاضر شده بود در بیوگرافی اولیه خود بیان کرد: بنده متولد ۲۰ مرداد ۱۳۵۶ دکترای زمین‌شناسی اقتصادی هستم. از دوران دبیرستان یعنی سال ۷۱ در فعالیت های فرهنگی و قرآنی و اجتماعی بودم  و به مسائل سیاسی و اقتصادی اهمیت می دادم بعد از آن وارد دانشگاه دولتی زمین‌شناسی شیراز شدم پس از آن به خدمت سربازی رفتم و مدتی در سپاه لارستان بودم. پس از آن دبیر دبیرستان‌های بخش صحرای باغ بودم بعد از آن مدتی خبرنگار آزاد صدا و سیما بودم. البته آن زمان مرکز خبری و دفتر خبری وجود نداشت و مستقیم زیر نظر صدا و سیمای مرکز فارس بود بعد  از آن در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شدم. با رتبه ۱۴ کشوری و بعد از آن ادامه تحصیل در مقطع دکترا رتبه یک دکترا کسب کردم و وارد دانشگاه علوم تحقیقات شدم. در زمینه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی مدتی مسوول بسیج هنرمندان بودم سابقه ده سال تدریس دانشگاه دارم چندین معدن بزرگ را در کشور معرفی کردم که یکی دوتای آن در حال فعالیت است.

 

 پتانسیل نفت و گاز و معادن و توسعه آینده لارستان

وی علت حضور خود در انتخابات، تصریح کرد: بنده از ۱۵ سال پیش در حال ارزیابی پتانسیل‌های طبیعی، معدنی و آب های زیرزمینی، نفت، گاز و سایر موارد که در توسعه آینده لارستان می تواند نقش پیدا کند، بوده و هستم. حتی پروژه‌های دکترای اینجانب بر روی ۳ تا از مهمترین گنبدهای نمکی بوده که هم از لحاظ پتانسیل منطقه گازی و نفتی و هم از لحاظ پتانسیل گردشگری و هم از لحاظ معدنی بسیار مهم خواهد بود.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما با توجه به بحث  فروش نفت فعلا بر اثر  تحریم‌های ظالمانه آمریکا و فشار غربی متوقف شده نیاز است که یک جایگزین خوبی داشته باشد و آن جایگزین ذخایر معدنی است، تصریح کرد: بارها و بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که جایگزین نفت باید تعیین شود و با هر تلنگری زمین نخوریم.

 

باید متخصصین بوومی را به منطتق بازگردادند

ی با اشاره به اینکه به عنوان یک جوان می توانم همراه با مطالعه، برنامه‌ریزی، طرح و هدف و نزدیک‌ترین منبع درآمدزایی که قرار است در آینده در منطقه لارستان احساس شود و اشتغال‌زایی مهمی را در جنوب کشور ایجاد کنم، خاطر نشان کرد: از لحاظ نیروی انسانی الحمداله کم نداریم متخصصینی هستند که متأسفانه موقعیت این را نداشته‌اند که در شهر بتوانند عرض اندام کنند یا شرایط فراهم نبوده که در این شهر بتوانند بمانند و رفتند و این یک فرصت خیلی خوبی است که متخصصین را برگردانند.

 

پتانسیل خفته معادن جنوب فازس، باید از پتانسیل بسیح استفاده نمود

نخبه راهکار توسعه صنعتی منطقه را ایجاد صنایع مادر مانند پولادسازی، کارخانه آلومینیوم سازی، کارخانه کاغذسازی و غیره برشمرد و یادآور شد: در یزد بدون نیاز به کاغذ، پول و آب یک کارخانه احداث کردند فقط از آهک استفاده کردند خوب ما در این منطقه ذخایر عظیم آهک داریم چرا تا حالا به این فکر نیفتادیم؟ این کاندیدا با بیان اینکه دریای بزرگ آب شور و شیرن در زیر لارستان وجود دارد ما چرا به فکر آ‌ب خلیج فارس باشیم؟ ادامه داد: ما با یک برنامه‌ریزی مفصل و منسجم می توانیم این آب ها را از دل زمین بیرون بکشیم.

وی با اذعان به اینکه در لارستان نفت سبز داریم دقیقاً‌ مثل نفت دریای شمال است یعنی چند دلار گران‌تر از نفت عادی است، گفت: آب های گرمی داریم که متأسفانه هیچ استفاده‌ای از آن نمی شود اما در سرعین اردبیل یک آب گرمی دارد که در سراسر دنیا معروف است. این داوطلب انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما ۲۰ تا ۳۰ تا آب گرم داریم ۱۰۰ تا چشمه آب شور داریم چرا از این ها استفاده نشود چرا به این فکر نباشیم از مواهب طبیعی و داشته‌های خودمان استفاده کنیم؟، افزود: همیشه از نداشته‌های خودمان حرف زدیم.

وی با بیان اینکه جویم یکی از بخش‌هایی است که واقعاً‌ محروم مانده در بخش کشاورزی واقعاً حرف اول را می تواند بزند، اذعان داشت: شهرستان خنج ذخایر نفت  و گاز دارد چند مدت پیش در آنجا میدان عظیم نفتی و گازی کشف شد و ما می توانیم عسلویه دوم باشیم.

نخبه با تأکید بر اینکه از پتانسیل بسیج باید استفاده شود. چرا مثل اوایل انقلاب نیروهای بسیج و سپاه را نتوانیم وارد  گود خدمت کنیم؟

 

مستقل ام در خط و مسیر رهبری

وی با اشاره به اینکه من با نیت مستقل وارد شدم، اضافه کرد: مقام  معظم رهبری در نسخه ۱۳۸۴ صراحتاً موضع خودشان را معین کرده‌اند من علی نخبه که سالیان سال در بسیج بوده‌ام بگویم که اصلاح‌طلبم خوب بچه‌های بسیج می آیند و می گویند شما دربسیج بوده‌ای چطور شده که اصلاح طلبی؟ من این دفعه واقعاً می خواهم مستقل بیایم. هرکسی دوست دارد از من حمایت می کند به عنوان یک جوان خط فکر من دقیق و مشخص است. من کاملاً در مسیر رهبری و ولایت قدم می زنم آن چیزی که قانون اساسی می گوید.

عناوین برگزیده