تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۶۴۵۸۰
سرویس خبر : محیط زیست

برداشت نمک از دریاچه ارومیه با مجوز محیط زیست امکان‌پذیر است

می متالز - معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در خصوص برداشت نمک از دریاچه ارومیه گفت: برداشت نمک از دریاچه ارومیه با موافقت سازمان محیط زیست و صنایع و معادن انجام می‌شود و شرکت کاوه سودا نیز مجوز برداشت نمک از دریاچه را داشته، اما متاسفانه تاریخ مجوزش تمام شده است.
برداشت نمک از دریاچه ارومیه با مجوز محیط زیست امکان‌پذیر است

به گزارش می متالز، حجت جباری قره‌باغ معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی امروز، در خصوص برداشت نمک از دریاچه ارومیه در منطقه انزل قوشچی، توسط شرکت کاوه سودا، اظهار کرد: برداشت نمک از دریاچه ارومیه با موافقت سازمان محیط زیست و صنایع و معادن انجام می‌شود و این شرکت نیز مجوز برداشت نمک از دریاچه را داشته، اما متاسفانه تاریخ مجوزش تمام شده است.

وی افزود: مجوزهای 20 هکتاری برای درخواست‌کنندگان برداشت نمک صادر و تحت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در رابطه وظایف هر سازمان، خاطر نشان کرد: این اداره مجوز زیست محیطی صادر و میزان برداشت نمک را نیز سازمان صنایع و معادن کنترل می‌کند و هیچ شرکتی بدون مجوز نمی‌تواند اقدام به برداشت نمک از دریاچه کند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه برداشت اضافه و غیرمجاز به کسی داده نمی‌شود و برداشت‌های انجام یافته بر اساس مجوزهای صادره بوده است.

جباری با اشاره به پیگیری‌های دادستان عنوان کرد: دادستان تحقیقات خود را مبنی بر اینکه آیا برداشت اضافه و غیرمجاز صورت گرفته آغاز کرده و از محیط زیست و مراجع مربوطه نظرخواهی‌ به عمل می‌آورد و در نهایت نظر خود را صادر می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر مشکلی در مراحل برداشت نمک وجود داشته باشد حتما اخطاریه صادر می‌شود و با توجه به گفته مسوولان ذیربط ایرادی در برداشت نمک از دریاچه ارومیه وجود ندارد و منتظر رای نهایی دادستانی به منظور شفاف‌سازی این موضوع هستیم چرا که دریاچه ارومیه با تمامی ظرفیت‌هایی که دارد یک نعمت و ثروت بومی برای مردم آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده