تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۵۹۸۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش 2 میلیارد تنی ذخایر مس ایران طی 5 سال آتی/ ثبت رکورد تولید کاتد به بیش از 132 هزار تن

می متالز - مدیرعامل شرکت مس با اشاره به بهره‌برداری از معادن درآلو، دره‌زار، میدوک 2 و احداث فاز 3 تغلیظ سونگون با هدف افزایش تولید کنسانتره گفت: برنامه افزایش 2 میلیارد تنی ذخایر مس با عیار 0.4 درصد در دستور کار قرار گرفته است.
افزایش 2 میلیارد تنی ذخایر مس ایران طی 5 سال آتی/ ثبت رکورد تولید کاتد به بیش از 132 هزار تن

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی که در دومین همایش صنایع غیرآهنی سخن می گفت افزود: برای 5 سال آینده 550 میلیارد تومان اعتبار به اکتشاف اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: در 6 ماهه امسال، 36 هزارمتر حفاری کردیم که برای کل سال 80 هزار متر پیش بینی شده است. این درحالی است که در سال گذشته تنها 34 هزار مترمربع اکتشاف انجام دادیم.

 

افزایش ذخایر به بیش از 5 میلیارد تن

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: همچنین با انجام اکتشاف در سه معدن سونگون، سرچشمه و میدوک توانستیم ذخایر را به بیش از 5 میلیارد تن برسانیم و در کل محدودها ذخایر شرکت مس به 7 میلیارد و 21 میلیون تن افزایش یافته است.

وی افزود: در شهریور رکورد تولید کاتد در طول عمر شرکت را داشتیم و در شش‌ماه نخست سال جاری به تولید بیش از 132 هزار کاتد رسیدیم که 26 درصد از برنامه جلوتر بود.

سعد محمدی گفت: همچنین در تولید آند 25 درصد و در تولید کنسانتره مس و مس محتوی معدنی نیز بیش از 5درصد رشد داشتیم.

 

فروش 10 هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به عملکرد درخشان فروش در شش‌ماهه نخست سال جاری گفت: در این بازه زمانی به فروش بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیدیم که معادل درآمد کل سال گذشته شرکت مس بود.

وی در افزود: در سال 97، 47 هزار تن صادرات داشتیم اما در6 ماه سال 98 صادرات به 52 هزار تن رسید.

وی گفت: با توجه به افزایش 2،5 میلیون تنی تقاضای جهانی مس بهره‌برداری از طرح‌های توسعه برای در اختیار گرفتن بخشی از این تقاضا باید با قدرت پیگیری شود.

 

برنامه تولید 465 هزار تن مس کاتد

به گفته سعدمحمدی هزینه سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای شرکت مس یک‌میلیارد و 800 میلیون یورو است که با بهره‌برداری کامل آنها در سال 1402 شاهد تولید بیش از 465 هزار تن مس کاتدی خواهیم بود.

وی افزود: تا پایان سال جاری ظرفیت ذوب کشور به 400 هزار تن می‌رسد و در حوزه تولید کاتد امسال به رکورد بالای 260 هزار تن مس کاتدی خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت مس عنوان کرد: با افزایش ذخیره معدنی کشور هم‌اکنون 4،15 درصد کل ذخایر جهان در اختیار ایران است و رتبه هشتم را از این نظر در بین کشورهای جهان دارد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده