تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۵۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حضرت پورطلا تپه تاکیدکرد:

می‌گویند پول برای احیای دریاچه ارومیه نداریم هزینه کنیم/۴۰۰میلیارد تومان هزینه کرد انتقال آب از زرین رود به تبریز

می متالز - نماینده مردم ارومیه درمجلس با بیان اینکه اقدامات انتخاباتی و پوپولیسم در احیای دریاچه ارومیه مشهود است،گفت:می‌گویند پول برای احیای دریاچه ارومیه نداریم هزینه کنیم اما۴۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب از زرین رود - تبریز هزینه می‌کنند.
می‌گویند پول برای احیای دریاچه ارومیه نداریم هزینه کنیم/۴۰۰میلیارد تومان هزینه کرد انتقال آب از زرین رود به تبریز

به گزارش می متالز،  روح الله حضرت پورطلاتپه درباره وضعیت دریاچه ارومیه درکشور،گفت: بطورتقریبی نزدیک به 600 هکتار درنزدیکی دریاچه ارومیه را  درختکاری کردند وهر روز با آب  چاه‌های دریاچه ارومیه این میزان از هکتار آبیاری می‌شود.

 عضو کمیسیون  قضایی و حقوقی مجلس،گفت: نباید با نگاه‌های شخصی دست به احیایی دریاچه ارومیه زد و نگاه  به دریاچه ارومیه باید ملی باشد.

  نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طوفان‌های  نمکی که از  ارومیه  بلند می شود، بیش از ارومیه  گریبان آذربایجان شرقی و تبریز را می گیرد، بنابراین باید تمام مسئولان نسبت به وضعیت در یاچه ارومیه حساس باشند.

وی ادامه  داد:  سفرهای  خارجی  برای حضور در  همایش ها  نمی تواند تاثیری  در احیای  دریاچه  ارومیه  بگذارد بلکه باید استفاده از  نظرات کارشناسان بین  الملی و داخلی  مشکلات  موجود  در یاچه ارومیه  را برطرف کرد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس با بیان اینکه اقدامات انتخاباتی و پوپولیسم در احیای دریاچه ارومیه مشهود است،گفت:می‌گویند پول برای احیای دریاچه ارومیه  نداریم هزینه کنیم اما400 میلیارد تومان برای انتقال آب از زرین رود  - تبریز هزینه می‌کنند.

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس،یادآورشد:دریاچه ارومیه هم اکنون مرگش فرا رسیده است و آبهایی که هم اکنون در دریاچه ارومیه  هستند نیز تنها در سطح  دریاچه  ارومیه  پخش شده  است و به نظرمی آید تا آخرشهریور نیز مابقی آب دریاچه ارومیه  هم بخار شود.

عناوین برگزیده