تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۴۱۳۳۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سلیمی:

خودروسازان علاوه بر افزایش تیراژ تولید، کاهش هزینه سربار را در دستور کار قرار دهند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خودروسازان علاوه بر افزایش تیراژ تولید، کاهش هزینه سربار را نیز در دستور کار قرار دهند، گفت: از آنجاکه رقیبی برای خودروسازان داخلی وجود ندارد، این شرکت‌ها به دنبال استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ارتقا بهره‌وری نمی‌روند.

به گزارش می‌متالز، اصغر سلیمی درباره صنعت خودروسازی، گفت: مجلس یازدهم با توجه به کارشناسی‌ها و ارزیابی‌های انجام گرفته، قانون ساماندهی صنعت خودرو را به تصویب رساند و پیش‌بینی‌هایی برای رفع مشکلات تولید داخل، سازوکار اسقاط خودرو و واردات خودرو‌های نو و کارکرده در نظر گرفته شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند براساس وعده‌های داده شده مقرر بود که در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما متاسفانه این تعداد وارد نشد و حتی به نظر می‌رسد حتی کمتر از یک هزار دستگاه خودرو وارد شده است.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر قبلی صمت نیز به دلیل بی‌توجهی به تحقق وعده واردات و ساماندهی بازار خودرو انجام گرفت، اضافه کرد: انتظار داشتیم دولت در کنار مردم و مجلس برای ساماندهی بازار خودرو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از خودروسازان داخلی بیش از ۳۰ سال حمایت شد، هرچند ما همواره بر حمایت از تولید داخل تاکید داریم، اما تولیدات داخلی نیز باید از استاندارد‌های روز دنیا برخوردار باشند؛ در کشور‌های توسعه یافته، دولت‌ها بیش از ۵ سال از خودروسازان حمایت نمی‌کنند این در حالی است که با وجود حمایت چند ساله از خودروسازی‌های داخلی هنوز این شرکت‌ها نتوانستند نظر مشتریان را تامین کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خودروسازی‌ها به حیات خلوت تبدیل شده‌اند، ادامه داد: از آنجاکه رقیبی برای خودروسازان داخلی وجود ندارد بنابراین این شرکت‌ها به دنبال استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ارتقا بهره‌وری نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان باید علاوه بر افزایش تیراژ تولید، ارتقا کیفیت، کاهش هزینه سربار و تنوع محصولات تولیدی را در دستورکار قرار دهند، بیان کرد: دولت باید برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی مصوبات مجلس شورای اسلامی را اجرا و یک بار برای همیشه این موضوع حل شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده