تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۱۱۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاجی دلیگانی با انتقاد از توقف در پرداخت وام:

تحقیق و تفحص از وضعیت منابع بانک‌ها ضرورت دارد/ بنگاه‌داری خلاف وظایف بانک‌ها است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از بانک‌ها با هدف اینکه مشخص شود منابع خود را کجا هزینه می‌کنند، ضروری است، گفت: بانک‌ها به شدت مشغول بنگاه‌داری هستند.

به گزارش می‌متالز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با انتقاد از وضعیت واهم‌دهی بانک‌ها به مردم به ویژه وام‌های خرد به افراد نیازمند، گفت: متاسفانه شنیده می‌شود بانک‌ها حدود ۶ ماه است که هیچ وامی به مردم نداده‌اند و اصطلاح سه قفله کرده‌اند و حتی مشخص نیست تسهیلات در اختیار خود را به چه افرادی می‌دهند، بنابراین تحقیق و تفحص از بانک‌ها با هدف اینکه مشخص شود منابع خود را کجا هزینه می‌کنند، ضروری است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حدود ۴ ماه پیش از آغاز سال جدید پرداخت وام‌های خرد توسط بانک‌ها تاکنون قطع شده است، افزود: این در حالی است که تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی پرداخت نشده و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در رابطه با بنگاه‌های اقتصادی اجرایی نشد.

وی ادامه داد: اگرچه بهانه بانک‌ها این است که برای کنترل نقدینگی جلوی پرداخت وام‌ها را گرفته‌اند، اما شخصا معتقدم که بانک‌ها به تعهدات خود عمل نکرده و به شدت مشغول بنگاه‌داری هستند و این در تضاد با اهداف بانک مرکزی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در این میان برخی از بانک‌ها وام‌های ۳۷ درصدی می‌دهند که به معنای آن است که بنگاه‌های دریافت‌کننده چنین وامی به‌دنبال اجحاف مضاعف در حق مردم هستند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده