تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۰۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکه طلا ۸ میلیون تومان حباب دارد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: با وجود اینکه اتاق ارز و طلا بیش از ۲۰ هزار سکه واگذار کرده، اما حباب سکه به دلیل تقاضا با افزایش همراه شده است، زیرا خریداران این سکه‌ها، آنها را نزد خود نگه می‌دارند و این سکه‌ها هنوز وارد بازار نشده است؛ بنابراین سکه ۸ میلیون تومان حباب دارد.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: قیمت انس جهانی تا هفته گذشته پس از افزایش‌های شدید، سیر نزولی پیدا کرد، در واقع با وجود نوسانات کمی که داشته بازار از ثبات نسبی برخوردار است و داد و ستد‌ها روال عادی خود را داشته است.

نایب رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران ادامه داد: با وجود اینکه اتاق ارز و طلا بیش از ۲۰ هزار سکه واگذار کرده، اما حباب سکه به دلیل تقاضا با افزایش همراه شده است، زیرا خریداران این سکه‌ها، آنها را نزد خود نگه می‌دارند و این سکه‌ها هنوز وارد بازار نشده است؛ بنابراین سکه ۸ میلیون تومان حباب دارد که این عدد رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه قیمت انس جهانی در روز‌های گذشته به صورت متوسط حدود ۷۰ دلار کاهش قیمت داشته و اکنون ۲ هزار و ۳۱۵ دلار است، اضافه کرد: قیمت طلا با توجه به دو عامل اصلی نرخ ارز و قیمت انس جهانی تعیین می‌شود، قیمت ارز در این روز‌ها با کاهش روبه‌رو بوده که این امر موجب کاهش قیمت طلا شده است.

کشتی‌آرای درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده، بیان کرد: در صورت تداوم شرایط موجود، بازار باثبات است و تا اوایل هفته آینده این ثبات ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده