تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۴۰۰۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن بین شبکه فن بازار ملی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به امضا رسید.

به گزارش می‌متالز، «مجید وفایی‌فر»، مدیر ایمینو (مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران) درباره این تفاهم‌نامه گفت: ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن به نمایندگی ایمیدرو و با اجرای ایمینو انجام می‌شود. این تفاهم‌نامه میان مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس ایمیدرو به امضا می‌رسد تا به اعتلای صنعت معدن در کشور کمک کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به نوعی حلقه اتصال میان معدن و زیست‌بوم نوآوری کشور است. آنطور که به‌نظر می‌رسد این تفاهم‌نامه می‌تواند کمک کند تا بخش سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و کمک بزرگی برای حل مشکلات صنعت معدن باشد. صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند. 

محمدصالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن‌بازار ایران با اشاره بر هدف این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به نیاز‌های فناورانه حوزه معدن و شناسایی ۳۰۰ قلم کالای وارداتی، فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد. بدین صورت ما با رصد کل کشور و بررسی ظرفیت‌های موجود به رفع نیاز‌های این حوزه می‌پردازیم و به نوعی به سرمایه‌گذاری حوزه معدن کمک می‌کنیم.

فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، مجتبی جباری‌پور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در ادامه اظهار کرد: ما با مشارکت ذینفعان حوزه صنعتی معدن توانستیم با اعطای نمایندگی فن‌بازار تخصصی معدن به ایمیدرو نیاز‌های این حوزه را رفع کنیم. فن‌بازار یک زیرساخت برای تبادل نوآوری فراهم می‌کند و راهبری تخصصی آن را ایمیدرو برعهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده