تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۹۶۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش پیش‌بینی مصرف ظاهری فولاد اروپا

‌می‌متالز - انجمن فولاد اروپا یوروفر انتظار دارد مصرف ظاهری فولاد در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ با رشد ۳.۲ درصدی به ۱۳۰ میلیون تن برسد در حالی که در برآورد قبلی افزایش ۵.۶ درصدی سالانه و رسیدن به ۱۳۷ میلیون تن پیش‌بینی شده بود. از طرفی انتظارات برای رشد مصرف فولاد اروپا در سال ۲۰۲۵ بهبود یافته از ۲.۹ درصد به ۵.۴ درصد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، قابل ذکر است در سال ۲۰۲۳، مصرف ظاهری فولاد در اتحادیه اروپا با ۸.۷ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱۲۶ میلیون تن رسید. این کاهش در سال ۲۰۲۳ چهارمین کاهش سالانه مصرف فولاد در اتحادیه اروپا بود. دوره رکود شدید تقاضای فولاد از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به دلیل اثرات جنگ در اوکراین از جمله اختلالات زنجیره تامین، افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های تولید آغاز شد. تقاضای فولاد به میزان قابل توجهی کاهش یافت و این چرخه منفی تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ ادامه یافت. در سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود این شاخص تا حدودی با امید به بهبود چشم‌انداز صنعتی و تقاضای فولاد بهبود یابد. در عین حال، مصرف کلی تحت تأثیر عدم قطعیت قابل توجه در چشم‌انداز بازار باقی می‌ماند.

در سال ۲۰۲۳، فولادسازان اتحادیه اروپا تولید فولاد را ۷.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۱۲۶.۳ میلیون تن رساندند. در دسامبر، تولید فولاد با ۲.۷ درصد افزایش در سال به ۹.۱ میلیون تن رسید.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده