تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۸۵۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم‌انداز بازار فولاد آسیا، منفی

‌می‌متالز - بازار فولاد آسیا در بحبوحه چشم‌انداز نزولی بخش املاک و ساخت و ساز چین و تضعیف بازار‌های مواد اولیه، در سه ماهه دوم با چالش‌هایی روبرو خواهد شد. بازار قراضه با کاهش تقاضا در بازار‌های منطقه مواجه است و برخی از کارخانه‌های آسیایی به دنبال قراضه بازار داخلی خود هستند تا از فشار‌های بازار‌های ضعیف پایین دستی فولاد بکاهند.

به گزارش می‌متالز، در این بین صادرات بیلت چین در سه ماه نخست سال قدرت رقابتی داشته و انتظار می‌رود سه ماه بعد نیز ادامه داشته باشد. با توجه به رکود بازار مسکن چین در سه ماه نخست سال برخی فولادسازان چینی از تولید مقاطع به سمت تولید ورق روی آوردند، چون تقاضای ورق گرم نسبت به میلگرد بهتر بود. ولی ممکن است قیمت ورق گرم در آسیا در سه ماه دوم سال با توجه به کاهش حمایت بخش مواد اولیه روند نزولی داشته باشد.

با کاهش فروش صادراتی در سه ماهه اول در مقایسه با سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، و تضعیف مداوم تقاضا و قیمت ورق گرم در اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا، صادرات ورق گرم چین به احتمال زیاد در سه ماهه دوم با چالش‌های نزولی روبرو خواهد بود.

قابل ذکر است آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین با ۳ دلار افت روزانه ۴۷۶ دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد. افزایش موجودی بنادر، افت تقاضای مواد اولیه و کاهش قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای بر بازار اثر گذاشت. در بورس شانگهای نیز قرارداد تحویل اکتبر میلگرد ۴ دلار افت داشته ۵۰۲ دلار هر تن ثبت شد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده