تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۳۷۸۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استقلال ایالات متحده در زمینه لیتیوم

‌می‌متالز - سال گذشته، ایالات متحده به پیشرفت‌های بزرگی در زمینه لیتیوم دست یافت و این پتانسیل را داشت که برای دهه‌ها در فلز حیاتی باتری خودکفا شود.

به گزارش می‌متالز، در ماه دسامبر، وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد که تایید کرده است که ذخایر عظیم لیتیوم در زیر دریای سالتون کالیفرنیا دارای بیش از ۳۴۰۰ کیلوتن لیتیوم است که برای پشتیبانی از بیش از ۳۷۵ میلیون باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی کافی است.

به نظر می‌رسد که دولت بایدن برای دستیابی به رویای آمریکایی استقلال انرژی وقت خود را تلف نمی‌کند. این نیروگاه همچنین ۳۵۰ مگاوات انرژی زمین گرمایی شبانه‌روزی تولید خواهد کرد - وزارت انرژی تخمین می‌زند که منطقه منابع زمین گرمایی شناخته شده سالتون دریا (KGRA) حدود ۲۹۵۰ مگاوات (MW) ظرفیت تولید برق زمین گرمایی دارد.

در همین حال، ماه گذشته، وزارت انرژی آمریکا وام مشروط ۲.۲۶ میلیارد دلاری را به پروژه Thacker Pass لیتیوم آمریکا در نوادا اعلام کرد تا برای ساخت تاسیسات پالایشگاهی این شرکت استفاده شود.

به گفته این شرکت، رسوبات دریاچه‌ای میوسن ایلیت دار در گذرگاه Thacker حاوی گرید‌های لیتیوم بسیار بالا، بیش از دو برابر غلظت سنگ کل لیتیوم در سنگ‌های رسی غنی از اسمکتیت در کالدرا و سایر منابع لیتیوم رسی شناخته شده در سطح جهان است.

با وجود داشتن برخی از بزرگترین منابع لیتیوم جهان، ایالات متحده در حال حاضر توانایی‌های محدودی برای استخراج، پالایش و تولید لیتیوم داخلی دارد و تقریباً نیمی از لیتیوم مصرفی خود را وارد می‌کند. با این حال، به لطف یک فناوری در حال توسعه، این کشور می‌تواند به زودی در لیتیوم خودکفا شود.

فناوری‌های DLE می‌توانند تا ۹۰ درصد لیتیوم را در آب نمک استخراج کنند که بسیار بالاتر از نرخ استخراج ۵۰ درصدی با استفاده از حوضچه‌های معمولی است. Fastmarkets پیش‌بینی کرده است که پروژه‌های DLE در مقیاس تجاری می‌توانند از سال ۲۰۲۵ آنلاین شوند و تا سال ۲۰۳۰ تا ۱۳ درصد تقاضای جهانی لیتیوم را تامین کنند.

از طرفی عرضه مازاد لیتیوم و کاهش تقاضا برای خودرو‌های برقی در چین مشاهده می‌شود. کارشناسان هشدار داده اند که بازار لیتیوم ممکن است تا سال ۲۰۲۷ با مازاد عرضه باقی بماند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده