تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۳۷۴۴۲
سرویس خبر : اجتماعی
صالحی:

مجلس بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مطابق با برنامه اصرار دارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت باید در اجرای این قانون تسریع کرده و سرنوشت آن را به سرنوشت اجرای نامناسب رتبه بندی معلمان گره نزد.

به گزارش می‌متالز، مسلم صالحی، با اشاره به ضرورت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیرو مصوبات برنامه هفتم پیشرفت و همچنین بودجه سالیانه، گفت: بازنشستگان در طول فعالیت ۳۰ ساله خود خدمات ارزنده‌ای را انجام داده و مستحق حمایت در دوران بازنشستگی هستند.

نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی سال‌های اخیر و افزایش گاه و بی گاه نرخ تورم، بیان کرد: تلاطمات ارزی و تکانه‌های اقتصادی باعث شده تا بازنشستگان شرایط معیشتی مناسبی را سپری نکرده و همواره در تامین نیاز‌هایی نظیر تامین کالای اساسی و همچنین موضوعات درمانی خود با کاستی‌هایی مواجه شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم برای تحول در شرایط معیشتی بازنشستگان، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در لایحه برنامه هفتم پیشرفت و همچنین بودجه سالیانه پیش بینی کرد، تاکید کرد: حتی مجلس به دلیل اهمیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ابتدا با بودجه سال ۱۴۰۳ مخالفت کرد تا منابع لازم برای اجرای این موضوع از سوی دولت تامین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیرو مصوبات لایحه برنامه هفتم پیشرفت، امسال، سال اول اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است، گفت: دولت باید در سال جاری، ۴۰ درصد از بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند تا در ادامه حقوق بازنشسته‌ها به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز برسد.

وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود، ادامه داد: ما به بازنشستگان قول داده ایم و باید بر سر قولمان بمانیم و پایبند تعهداتمان باشیم، بنابراین ضرورت دارد تا دولت در اجرای این قانون تسریع کرده و سرنوشت آن را به سرنوشت اجرای نامناسب رتبه‌بندی معلمان گره نزد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس اصرار دارد تا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال اول اجرای برنامه هفتم عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده