تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۳۳۷۳۱۸
سرویس خبر : زمین شناسی

ثبت سه محدوده معدنی جدید توسط شرکت اکتشاف و حفاری صدرتامین

‌می‌متالز - شرکت اکتشاف و حفاری صدرتامین در چند ماه اخیر با استفاده از روش‌های نوین اکتشافی به شناسایی مناطق مستعد کانی‌سازی طلا و مس در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اقدام نموده و سه محدوده معدنی جدید را طی مراحل قانونی به ثبت رساند که در شرف صدور پروانه اکتشاف می‌باشد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، اولین حلقه زنجیره عملیات معدنی، بخش اکتشاف معدن به شمار می‌آید که شامل تهیه اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی است و شناخت صحیح هر یک از این حلقه‌ها و جایگاه بخش‌های مختلف فعال و تاثیرگذار در سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت می‌تواند بر پیشبرد فعالیت‌های معدنی در یک کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

فرآیند اکتشاف در فاز‌های مختلف نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بلندمدت است و در این راستا شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین با هدف “خلق ارزش پایدار در زنجیره معدن و صنایع معدنی با استفاده از فناوری‌های بهینه و نوین به منظور حداکثرسازی ثروت و منافع سهامداران و ذی‌نفعان”، در سال ۱۴۰۲ اقدام به ایجاد شرکت اکتشاف و حفاری صدرتامین با دو محور فعالیت اکتشافی و حفاری کرده است و به همین منظور نسبت به تدوین ساختار سازمان و تهیه برنامه راهبردی و همچنین تامین تجهیزات ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی مدرن اقدام نموده است.

شرکت اکتشاف و حفاری صدرتامین جهت انجام عملیات اکتشاف در این محدوده‌ها در سال جاری، پس از اخذ پروانه اکتشاف و با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات روز دنیا شامل مغناطیس‌سنجی بخارسزیوم زمینی و هوابرد، الکترومغناطیس، پتانسیل‌القایی و مقاوت‌سنجی، آنالیز پرتابل و ... در حال برنامه‌ریزی می‌باشد.

در سال ۱۴۰۳ که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال “جهش تولید با مشارکت مردم” نام‌گذاری شده است، شرکت اکتشاف و حفاری صدرتامین با به کارگیری از نیرو‌های متخصص، روش‌های نوین اکتشافی و با تجهیزات مدرن در تلاش است جهش بزرگی در کشف ذخایر معدنی جدید کشور ایجاد نماید.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده