تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۳۷۲۸۰
سرویس خبر : انرژی

روند افزایشی قیمت نفت از سر گرفته شد

‌می‌متالز - بهای معاملات نفت برنت با ۲۵ سنت افزایش، به ۸۹ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت پس از دو روز متوالی کاهش، در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به محدودتر شدن عرضه خاورمیانه که رشد بیش از حد ذخایر آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.

بر این اساس، بهای معاملات نفت برنت با ۲۵ سنت افزایش، به ۸۹ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت برنت و نفت آمریکا روز سه شنبه با ادامه مذاکرات آتش بس در قاهره، بیش از یک درصد ریزش کرده بودند.

حماس روز سه شنبه اعلام کرد پیشنهاد رژیم صهیونیستی که از میانجی‌های قطری و مصری دریافت کرده است، به هیچ کدام از درخواست‌های جناح‌های فلسطینی عمل نکرده است. اما حماس اعلام کرد پیش از پاسخ به میانجی‌ها، این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد. اگر این جنگ ادامه پیدا می‌کند، بیم گسترش آن وجود دارد.

ترکیه اعلام کرد صادرات کالا‌های مختلف از جمله سوخت جت به اراضی اشغالی را تا زمانی که آتش‌بس صورت نگیرد، محدود خواهد کرد. رژیم صهیونیستی اعلام کرد با محدودیت‌های خود، به این اقدام واکنش خواهد داد.

با وجود تنش‌ها ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، قیمت هر دو شاخص به دلیل چشم انداز جنگ طولانی رژیم صهیونیستی در غزه، حدود ۱.۷ درصد نسبت به آخر هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

در این بین، منابع آگاه بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، به میزان ۳.۰۳ میلیون بشکه افزایش یافت. تحلیلگران، رشد ذخایر به میزان حدود ۲.۴ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا، بعدازظهر روز جاری منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی خود از تولید نفت آمریکا را بالا برد و پیش بینی کرد تولید نفت این کشور در سال ۲۰۲۴، به میزان ۲۸۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به ۱۳.۲۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد. با این حال، این آژانس انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری، به ۸۸ دلار و ۵۵ سنت برسد که بالاتر از پیش بینی قبلی ۸۷ دلار است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده