تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۳۷۰۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعویض سیستم سیلینگ غلطک آسیاب شرکت سیمان سبزوار به همت نیرو‌های متخصص داخلی

‌می‌متالز - با همت و تلاش نیرو‌های متخصص شرکت سیمان سبزوار تعویض سیستم سیلینگ غلطک آسیاب سیمان که تا چند سال قبل توسط کارشناسان خارجی انجام می‌پذیرفت در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت سیمان سبزوار، با توجه به نشتی روغن بسیار زیاد یکی از غلطک‌های آسیاب سیمان فایفر مدل Mps ۴۲۵۰ bc به ظرفیت ۱۱۰ تن بر ساعت، تصمیم به تعویض سیستم سیلینگ غلطک گرفته شد.

با توجه به وزن ۳۶ تنی غلطک و ارتفاع غلطک از سطح زمین، وجود جرثقیل حداقل ۸۰ تنی جهت انجام این کار در محل ضرورت داشت و با توجه به اینکه آماده‌سازی آسیاب و نصب ابزار‌های مورد نیاز دمونتاژ غلطک از آسیاب دو روز قبل آماده شده بود بلافاصله بعد از حضور جرثقیل، غلطک آسیاب به روی زمین انتقال یافت و عملیات دمونتاژ غلطک آغاز گردید.

این عملیات حدود دو روز به طول خواهد انجامید و پس تعویض مجدد غلطک به داخل آسیاب انتقال خواهد یافت و پس از عملیات مونتاژ، آسیاب مجدد آماده بهره‌برداری خواهد بود.

قابل ذکر است که این کار تا چند سال قبل توسط کارشناسان خارجی انجام می‌پذیرفت، با توجه به تجربه کارشناسان سیمان سبزوار در حال حاضر اکثر تعمیرات این آسیاب‌ها در ایران توسط آنها انجام می‌شود و عدم نیاز کشور به حضور کارشناسان خارجی و خروج ارز یکی از دستاورد‌های شرکت سیمان سبزوار برای کشور عزیزمان ایران به شمار می‌رود.

تعداد بازدید : 10

منبع: سیمان خبر

عناوین برگزیده