تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۳۶۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلایل مورد توجه قرار گرفتن گروه سیمانی در بازار سهام چه بود؟

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: با نزدیک شدن به فصل مجامع و همچنین عبور از فصل سرما و تقسیم سود بالا باعث شده تا گروه سیمان این هفته مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: هفته‌ای نیمه تعطیل برخلاف پیش‌بینی‌ها پیش رفت، مصادف شدن با اتفاقات سیاسی اخیر، افزایش عجیب تقاضا برای خرید دلار و طلا و عرضه‌های بالا در سهام را همراه داشت که خوشبختانه زهر فروشنده‌ها گرفته شد و حتی آخرین روز معاملاتی متعادل بود. اما ترمز بورس در آغاز حرکات صعودی اول سال کشیده شد!

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با نزدیک شدن به فصل مجامع و همچنین عبور از فصل سرما، تقسیم سود بالا و واریز نسبتا سریع، افزایش نرخ احتمالی با ورود به فصل مصرف باعث شده تا گروه سیمان این هفته مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: نماد‌هایی که با قدرت پول حرکت می‌کنند حال و روز بهتری داشتند هرچند اکثر آنها هم بیشتر استراتژی نوسان‌گیری را دنبال می‌کنند.

وفایی اظهار کرد: با توجه به ارزندگی سهام نمی‌توان انتظار اصلاح قیمتی عمیقی داشت، اما تا کاهش سطح تنش‌ها اصلاح زمانی دور از انتظار نخواهد بود. اختلاف نرخ دلار نیما و نرخ دلار آزاد به حدود ۲۳ هزار تومان و بیش از ۵۷ درصد رسید، هر زمان نرخ دلار نیما نسبت به دلار آزاد تعدیل شود می‌تواند پتانسیلی برای رشد قیمت نماد‌های پتروشی، فلزی و پالایشی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده