تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۳۳۶۳۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: امروزه اضافه شدن ژئوتوریسم یا گردشگری صنعتی و معدنی در سطح دنیا، بسته گردشگری را تکمیل کرده است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: در بحث گردشگری به این نتیجه رسیدیم که نیازمند یک کار ترکیبی هستیم چراکه در کنار سایر برنامه‌های گردشگری، ابعاد معدن و فضای کاری آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد.

حمیدیان تصریح کرد: مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در عین حالی که یک مجموعه صنعتی است، ولی ظرفیت بسیار بالایی برای حوزه گردشگری دارد.

او بیان کرد: بازدید از پیت معدنی، موزه سنگ آهن و آشنایی با ابزارآلات اکتشاف و حفاری و چگونگی استخراج معادن برای مسافران از جذابیت زیادی برخوردار است. 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق خاطر نشان کرد: در نوروز امسال تاکنون، روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از پیت معدنی چغارت بازدید کردند. 

او خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود شامل پیت معدنی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه پارک آهنشهر و هم کل ظرفیت اکوسیستم شهرستان بافق، مسافران نوروزی یک ترکیب گردشگری صنعتی، فرهنگی، مذهبی و سنتی را تجربه می‌کنند. 

حمیدیان گفت: قدمت معدن چغارت به ۶۵۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد که این معدن در ابتدا به شکل کوه بوده که هزار و ۲۸۶ متر از سطح دریا ارتفاع داشته است. 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق افزود: از سطح زمین‌های اطراف نیز ۱۶۵ متر بالاتر بوده است که علاوه بر برداشت این ۱۶۵ متر، ۳۱۵ متر نیز عمق حال حاضر این معدن است.

او گفت: خروجی این معدن سنگ آهن است که از این سنگ، برای استفاده در صنایع جوار معدنی استفاده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده