تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۳۶۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افق از تحصیل سهام شرکت خبر داد

‌می‌متالز - افشای اطلاعات بااهمیت (سایر اطلاعات بااهمیت - تحصیل سهام شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش- گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ شرکت افق منشر شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از تحصیل سهام شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش خبر داد.

بر اساس افشای اطلاعات بااهمیت (سایر اطلاعات بااهمیت - تحصیل سهام شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش- گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش که با نماد افق در بورس فعالیت دارد.

احتراماً به استحضار می‌رساند، عطف به مصوبه هیات مدیره مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ مقرر گردید تا ۶۰ درصد از سهام شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش به مبلغ ۳،۷۰۹ میلیارد ریال تحصیل و مجموع درصد مالکیت شرکت افق کوروش ۸۰ درصد گردیده است. با توجه به این که شرکت توسعه کشت و صنعت مالک ۸ شرکت تولیدی است که تامین‌کننده حدود ۵ درصد از خرید‌های شرکت در سال جاری بوده است، هدف تحصیل سهام شرکت، دستیابی به امکان تامین بهینه کالا، ایجاد ارتباط مستقیم با تامین‌کننده، ارائه منصفانه‌ترین مبلغ محصول و در نهایت تکمیل زنجیره ارزش و افزایش سودآوری است. از طرف دیگر با توجه به ماهیت کسب‌وکار شرکت افق کوروش این امر منتج به ارتباط با تامین‌کنندگانی می‌شود که معیار‌های مد نظر شرکت همچون کیفیت محصول، حاشیه سود دریافتنی، دوره بازپرداخت و... را برآورده می‌کند. شرکت‌های توسعه کشت و صنعت کوروش در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۴۹،۳۸۱ میلیارد ریال داشته است. شایان ذکر است که این شرکت طی سال‌های قبل با نرخ رشد قابل توجهی توسعه یافته به طوری که فروش شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی بالغ بر ۳۷ درصد داشته است.

افق از تحصیل سهام شرکت خبر داد

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده