تاریخ: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۳۲۶۵۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهار نوسانات بازار ارز با اقدامات موثر بانک مرکزی

‌می‌متالز - نماینده مجلس گفت: با مدیریت هوشمندانه بانک مرکزی شاهد مهار نوسانات ایجاد شده در بازار ارز در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بودیم.

به گزارش می‌متالز، حسین محمد صالحی دارانی؛ نماینده مردم فریدن فریدونشهر و چادگان در مجلس با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز اظهار کرد: در چند ماه اخیر شاهد ثبات و آرامش نسبی بازار ارز بوده‌ایم که اگر نوسانی هم در قیمت ارز ایجاد شد با مدیریت صحیح بانک مرکزی مهار شده و از این پس هم خواهد شد؛ مانند تحولات اخیر منطقه‌ای که بازار ارز داخلی ما را دچار نوسانات مقطعی کرد.

وی با تاکید بر قدردانی از تلاش‌های بانک مرکزی در مدیریت مناسبب بازار ارز و کنترل قیمت‌ها و مهار تنش‌ها، تصریح کرد: بانک مرکزی با سیاست تثبیت و اقدامات مهم دیگر توانست بازار را در محدوده منطقی کنترل کند. تلاش ما باید بر این باشد که این ثبات در بازار ارز تداوم یابد و به اخلالگران اجازه دست‌اندازی و بر هم زدن بازار داده نشود.

صالحی دارانی تصریح کرد: ثبات در بازار ارز، ثبات در سایر بازار‌ها را نیز به دنبال دارد و با تداوم این روند شاهد آرامش و تثبیت اقتصادی در کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم برای تحقق ثبات و آرامش اقتصادی مقابله جدی با اخلالگران در بازار ارز است و نباید اجازه فعالیت و جولان به آن‌ها در بازار ارز کشور را بدهیم که خوشبختانه با اقدامات موثر بانک مرکزی بسیاری از فعالیت‌های دلالی در بازار محدود شده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده