تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۱۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۳۲۳۶۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد مبتنی بر هیدروژن در مقیاس بزرگ زمان می‌خواهد

‌می‌متالز - فولادسازی با استفاده از هیدروژن سبز به احتمال زیاد تا حدود سال ۲۰۴۰ در مقیاس قابل توجهی رخ نخواهد داد. در کوتاه‌مدت انرژی تجدیدپذیر کافی برای تولید هیدروژن در دسترس نیست و هزینه‌های تولید هیدروژن بسیار بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش می‌متالز، به همین دلیل، برخی از فولادسازان اکنون به دنبال امکان نصب راکتور‌های هسته‌ای کوچک مدولار برای کمک به کاهش بحران منابع انرژی پاک هستند. هزینه‌های بالا و حمل و نقل دشوار استفاده از هیدروژن در فولاد سازی را به آینده موکول کرده و شاید تا سال ۲۰۴۰ با تحول این صنعت فولادسازی هیدروژی در دسترس‌تر خواهد بود.

تا آن زمان تکنولوژی تکامل خواهد یافت و بازار برای این کار فشار بیشتری به بخش تولید خواهد آورد. در این بین سوئد از نظر تعداد پروژه‌های فولاد سبز نسبت به سایر کشور‌ها پیشرفت بیشتری دارد، زیرا منابع انرژی تجدیدپذیر بیشتر در دسترس دارد. هزینه تامین انرژی در سوئد ممکن است حدود ۳۰ تا ۳۵ یورو در مگاوات ساعت باشد در حالی که در اتحادیه اروپا به طور متوسط حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ یورو در مگاوات ساعت است.

با این حال، تولید فولاد کم کربن در حال حاضر با استفاده از قراضه در کوره‌های قوس الکتریکی امکان پذیر است، اما این هنوز تنها حدود ۳۰ درصد از تولید حدود ۲ میلیارد تنی فولاد در سال در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. انتشار کربن در حال حاضر حدود ۳۰۰ کیلوگرم در تن برای فولاد ساخته شده از مسیر کوره‌های قوس الکتریکی است و ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم در تن برای فولاد ساخته شده از مسیر آهن اسفنجی و ۲۰۰۰ کیلوگرم بر تن برای فولاد ساخته شده توسط مسیر کوره بلند است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده