تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۲۱۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه مطرح کرد:

سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی طی برنامه هفتم باید به ۱۵ درصد برسد+ فیلم

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: براساس تصمیم نمایندگان تا پایان برنامه هفتم، سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی باید به ۱۵ درصد برسد که در حال حاضر این رقم بین ۶ تا ۸ درصد است.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه درباره ضرورت توجه به اقتصاد دیجیتال، گفت: در مصوبه‌ی مجلس درباره اقتصاد رقومی، مقرر شد تا پایان برنامه هفتم، سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۵ درصد برسد که در حال حاضر این رقم بین ۶ تا ۸ درصد است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت توجه به اقتصاد دیجیتال، بیان کرد: براساس مدل‌های رشد غیرمبتنی بر سرمایه‌گذاری، حوزه دیجیتال و فناوری‌های رقومی می‌تواند سهم و نقش بسیاری در رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

وی اضافه کرد: با پیشرفت هوش مصنوعی و خدمات مبتنی بر آی تی و فناوری‌های اطلاعات، اقتصاد دیجیتال سهم خود را از بازار‌ها افزایش می‌دهد و از سوی دیگر اگر اقتصاد دیجیتال در سایر حوزه‌ها مانند کشاورزی، صنعت، معدن، بهداشت و آموزش لحاظ شود، قطعا هم بهره‌وری این حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم تولید ناخالص داخلی کشور را افزایش می‌یابد.

تعداد بازدید : 0

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کشور‌های دنیا در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند، اما در کشور ما علیرغم ظرفیت‌های انسانی و نخبگانی حوزه فضای مجازی، متاسفانه به این موضوع توجه نشده و بهره‌وری پایین است؛ امیدوارم در برنامه هفتم توسعه این خلا پر شود، زیرا این موضوع می‌تواند به تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد کمک کند. 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده