تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۱۵۹۰۶
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

مردم فریب سفته‌بازان پیکان را نخورند

‌می‌متالز - مردم فریب سفته‌بازان آگهی‌های فروش خودرو‌های فرسوده به قیمت‌های گزاف را نخورند.

به گزارش می‌متالز، روزنامه فرهیختگان با بیان این موضوع که مردم به چند دلیل فریب سفته‌بازان آگهی‌های فروش خودرو‌های فرسوده به قیمت‌های گزاف را نخورند، در پاسخ به این پرسش که ماجرای گرانی عجیب خودرو‌های فرسوده و ازجمله آگهی فروش ۵۰۰ میلیون تومانی پیکان ۲۰ و ۲۵ ساله چیست؟، نوشت:

ظاهرا سفته‌بازان در بازار شایعه کرده‌اند که قرار است در قبال خارج کردن خودرو‌های فرسوده، خودرو‌های وارداتی ترخیص شوند، اما در این خصوص باید به چند نکته توجه داشت:

نکته اول: برای واردات نیاز به برگه اسقاط است نه خودروی فرسوده! برگه اسقاط نیز مطابق آئین‌نامه دولت که در حال تصویب بوده، قیمت‌گذاری می‌شود. یعنی قیمت برگه اسقاط را سازمان حمایت تعیین می‌کند و هر برگه اسقاط نمی‌تواند از حدود ۳۰ میلیون تومان فراتر رود.

نکته دوم: فرض کنید همانند آنچه که در خصوص برگه اسقاط برای تولید داخل رخ دهد و قیمت برگه اسقاط را برخی از اعضای اتحادیه اسقاط بخواهند بالا ببرند، در این‌صورت همانند آنچه که در تولید داخل رخ داد و اگر اختلالی در روند تولید ایجاد شود، دولت لایحه‌ای را به مجلس می‌برد که به جای برگه اسقاط، یک و نیم درصد قیمت خودرو به صندوقی برای دادن وام به مالکین خودروی فرسوده برای جایگزینی داده شود و عملا دولت اجازه نخواهد داد که قیمت گواهی اسقاط از میزان یک و نیم درصد قیمت خودرو بالاتر رود.

نکته سوم: تمرکز اصلی واردات روی خودرو‌های برقی است که از دادن برگه اسقاط معاف هستند!

نکته چهارم: مطابق قانون؛ تردد خودرو‌های فرسوده در کلانشهر‌ها ممنوع خواهد شد پس خودروی فرسوده با توجه به وضع عوارض بالا روی آن، بی‌ارزش‌تر از قبل خواهد شد و گران خریدن آن هیچ توجیهی ندارد و صرفا برای مالک هزینه‌های جانبی فراوان ایجاد می‌کند.

در بخش پایانی این مطلب آممده است: بنابراین حالا که بازار خودرو ریزشی است و حتی در سامانه یکپارچه خودرو‌های عرضه شده متقاضی ندارد و بیش از پنجاه درصد انصراف می‌دهند، مردم فریب تبلیغات و شایعات دلال‌ها برای خودرو‌های فرسوده را نخورند و توجه داشته باشند که قیمت برگه اسقاط هیچ‌زمانی از یک و نیم درصد قیمت خودرو بالاتر نخواهد رفت!

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده