تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۰۶۸۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ابلاغ سازمان بورس؛

شرکت‌های بورسی ملزم به تهیه ویدئو از مجامع و آرشیو آن شدند

‌می‌متالز - مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص الزام تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان به تهیه فیلم از جلسات مجامع عمومی صاحبان سهام، مصوبه‌ای را ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی ابلاغیه‌ای به کلیه موسسات حسابرسی معتمد و ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، تهیه فیلم از جلسات مجامع عمومی صاحبان سهام را الزامی کرد.

در متن این ابلاغیه آمده است:

مطابق مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به استحضار می‌رساند؛ "کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ملزم به تهیه فیلم از جلسات مجامع عمومی و ارسال نسخه کامل آن به سازمان حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز هستند. همچنین ناشران مکلفند آرشیو فیلم مجامع را به مدت ۱۰ سال نگهداری کنند و حسب درخواست سازمان حداکثر ظرف ۳ روز کاری ارائه کنند. "

نسخه فیلم تهیه شده می‌بایست شامل یک عدد لوح فشرده ممهور به مهر شرکت و مطابق فرمت‌های استاندارد ویدئو همراه با صدا و تصویر واضح تهیه شده باشد و در برگیرنده تمامی رویداد‌های مجمع من‌جمله صحبت‌های اعضای هیات رئیسه، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، سوالات سهامداران و حواشی مهم باشد.

شایان ذکر است مطابق ابلاغیه مورخ ۲۱/ ۰۱/ ۱۳۹۶ معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران، تمامی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران ملزم به تصویربرداری از مجامع عمومی و ارسال نسخه کامل آن به سازمان حداکثر ظرف مدت ۱۰ رو بودند لیکن در ابلاغیه کنونی تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (شامل ناشران درج شده در بازار پایه فرابورس ایران) ملزم به تهیه فیلم از جلسات مجامع عمومی، ارسال نسخه کامل آن به سازمان حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز و همچنین آرشیو فیلم مجامع به مدت ۱۰ سال هستند و حسب درخواست سازمان حداکثر ظرف مدت ۳ روز کاری نیز ارائه کنند.

شرکت‌های بورسی ملزم به تهیه ویدئو از مجامع و آرشیو آن شدند

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده