تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۰۴۶۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت محصولات تخت و مواد اولیه فولادی ریخت/ کاهش قیمت اسلب صادراتی برزیل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت اسلب صادراتی برزیل به دنبال افت قیمت محصولات تخت و مواد اولیه فولادی حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دنبال روند نزولی قیمت‌ها در بازار محصولات تخت و مواد اولیه خام فولادی، قیمت اسلب صادراتی برزیل سقوط کرد.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب بندر برزیل در بازه ۶۹۰ تا ۷۱۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی حاکی از افت ۵۰ تا ۷۰ دلاری نسبت به هفته قبل است.

در این میان، مصرف‌کنندگان اسلب گفتند: از پیشنهادات قیمتی بالا خودداری کردند، زیرا عقیده دارند درباره چشم‌انداز قیمت‌های کویل ورق گرم آمریکا در ماه‌های آینده بدبینی وجود دارد.

البته خریداران قادر نبودند قیمت معاملات را بیش از این افزایش دهند، زیرا نیاز دارند که محصول تحویل ماه ژوئیه را تا پایان ماه به فروش برسانند.

براساس گزارش فست‌مارکتز، بازار اصلی صادراتی کویل ورق گرم برزیل، آمریکا است که پیش‌بینی می‌شود تقاضا در این کشور در ماه‌های آینده و با شروع فصل تابستان کاهش یابد.

همچنین گفته شده است ذخایر محصولات تخت فولادی کافی است و خریداران از خرید مازاد محصول خودداری می‌کنند.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا در روز جمعه، ۵۰٫۹۶ دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و ۱۹٫۲ دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که در مقایسه با روز قبل و هفته پیش، به ترتیب کاهش ۱٫۳۷ و ۳٫۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. نرخ معامله این محصول در روز پنج‌شنبه ۲۵ مه (۴ خرداد ماه ۱۴۰۲) و هفته گذشته، به ترتیب ۵۱٫۶۷ و ۵۲٫۶۳ دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شده بود.

همچنین نگزانی‌هایی وجود دارد که با رشد نرخ بهره، رکود بازار نیز افزایش یابد.

یک فعال بازار در این راستا بیان کرد:” من گمان می‌کنم با تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش تورم، به زودی در بازار‌های فولادی شاهد روندی نزولی باشیم”

علاوه بر این، کاهش قیمت مواد اولیه فولادی فروشندگان را قادر ساخته است تا قیمت پیشنهادی کمتر خریداران را قبول کنند و حاشیه سود خود را حفظ کنند.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو ۱۰۱٫۳۹ دلار به ازای هر تن شنیده شد که این نرخ نسبت به روز قبل، رشد ۴٫۴۱ دلاری و در مقایسه با هفته گذشته، کاهش ۶٫۰۶ دلاری را نشان می‌دهد. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت ۹۶۹۸ و ۱۰۷٫۴۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده