تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۹۳۴۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش ۳۰ درصدی قیمت لیتیوم چین

‌می‌متالز - تقاضای ضعیف در بزرگترین بازار جهان برای خودرو‌های برقی، قیمت لیتیوم را در چین در سه ماه گذشته تقریباً یک سوم کاهش داده است. قیمت‌ها از اوج‌های نوامبر ۲۹ درصد کاهش یافته است که ناشی از نگرانی در مورد تقاضای خودرو‌های برقی در بزرگترین اقتصاد آسیا است.

به گزارش می‌متالز، قیمت لیتیوم از اواسط سال ۲۰۲۱ افزایش یافت، زیرا رشد سرسام آور فروش خودرو‌های برقی باعث کشمکش بین خودروسازان و تولیدکنندگان باتری برای فلزی که به دلیل اهمیت آن برای صنعت انرژی پاک به «طلای سفید» ملقب است، شد. اما کاهش تقاضای چین تردید‌ها را در مورد اینکه بازار لیتیوم در سال جاری چقدر فشرده خواهد بود ایجاد کرده است و قیمت‌ها در سایر نقاط جهان و همچنین سهام تولید کنندگان لیتیوم را کاهش داده است. با این حال، قیمت لیتیوم چینی هنوز هشت برابر سطح دو سال پیش باقی مانده است.

فروش خودرو‌های برقی چینی شروع ضعیفی را برای سال تجربه کرد. براساس داده‌های انجمن خودرو‌های چین، فروش خودرو‌های انرژی جدید، که شامل خودرو‌های تمام الکتریکی و هیبریدی پلاگین می‌شوند، در ژانویه نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ با ۶.۳ درصد کاهش به ۴۰۸۰۰۰ دستگاه رسید.

منبع: پایگاه خبری فولاد ایران

عناوین برگزیده