تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۹۴۸
کد خبر: ۲۷۳۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پولدارترین و بانفوذترین فعالان بخش معدن و فلزات جهان

می متالز - وب‌سایت ماینینگ-فناوری ۵ نفر از میلیاردرهای جهان را که ثروت خود را از بخش معدن و فلزات به‌دست آورده‌اند، معرفی کرده است.
پولدارترین و بانفوذترین فعالان بخش معدن و فلزات جهان

به گزارش می متالز، این افراد براساس داده‌های شرکت رسانه‌ای و جهانی فوربز از میزان درآمد خالص آنها در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ خورشیدی) شناسایی شده‌اند.

جینا راینهارت: مدیرعامل گروه هانکوک‌پروسپِکتینگ استرالیا است و درآمد خالص او در ژوئیه ۲۰۱۴ (تیر ۱۳۹۳) ۱۸.۶ میلیارد دلار برآورد شد. این درآمد او را تبدیل به ثروتمندترین شخصیت معدنی و همچنین ششمین زن میلیاردر جهان کرد. در آن سال او ۶۰ سال داشت و چهل‌و‌چهارمین فرد ثروتمند جهان و همچنین ثروتمندترین فرد در استرالیا شناخته شد.
علی‌شِر عثمان‌اُف: این مرد روس مالک ۶۰ درصد از سهام هلدینگ یواِس‌اِم و مالک کامل شرکت معدن و متالورژی متالواین‌وِست است. درآمد خالص او در ژوئیه ۲۰۱۴ میلادی(۱۳۹۳خورشیدی) ۱۸.۵ میلیارد دلار برآورد شد و در سال یادشده ۶۰ سال سن داشت. او در ازبکستان به دنیا آمده است و ثروتمندترین مرد روسیه به‌شمار می‌آید.

علی‌شِرعثمان‌اُف: این مرد روس مالک ۶۰ درصد از سهام هلدینگ یواِس‌اِم و مالک کامل شرکت معدن و متالورژی متالواین‌وِست است. درآمد خالص او در ژوئیه ۲۰۱۴ میلادی(۱۳۹۳خورشیدی) ۱۸.۵ میلیارد دلار برآورد شد و در سال یادشده ۶۰ سال سن داشت. او در ازبکستان به دنیا آمده است و ثروتمندترین مرد روسیه به‌شمار می‌آید.

ویکتور وِکسِلبرگ: او در اوکراین به دنیا آمده و در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ خورشیدی) رئیس بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم جهان، یوسی‌روسال بود. درآمد خالص او در سال ۲۰۱۴ به ۱۶.۹ میلیارد دلار رسید. او اکنون مالک و رئیس گروه تولیدی رِنووا در روسیه است.

جِرمن لارِآ موتا و خانواده: وی مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت معدنی مکزیک است.
او و خانواده‌اش نیمی از سهام این شرکت را دراختیار دارند و درآمد خالص آنها در ژوئیه ۲۰۱۴، ۱۶.۴ میلیارد دلار برآورد شد.
این درآمد او را تبدیل به چهارمین میلیاردر معدنی جهان کرد.

لاکشمی میتال: او در هند به دنیا آمده و از صاحبان صنایع در انگلیس به شمار می‌آید. مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت فولادساز جهان آرسِلورمیتال است و به همراه همسرش اوشا میتال ۳۹.۳۹درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند. در ژوئیه ۲۰۱۴ درآمد خالص او ۱۶.۳ میلیارد دلار برآورد شده بود. میتال، مالک پروژه‌های گوناگون استخراج سنگ‌آهن در امریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، لیبی، بوسنی، اوکراین، الجزایر و قزاقستان است. او همچنین پروژه‌های استخراج زغال متالورژی را در امریکا، قزاقستان و روسیه در مالکیت خود دارد.

عناوین برگزیده