تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۵۷۵
کد خبر: ۲۷۲۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کلیسای نمکی در عمق ۲۰۰ متری زمین

می متالز - وقتی صحبت از کلیسا آن‌هم یک کلیسای کاتولیک می‌شود، در ذهن انسان کلیساهای رومی با برج‌های بلند، ناقوس و سالن‌های بزرگ‌ تداعی شده و به‌هیچ عنوان نمی‌توان تصور کرد که منظور کلیسایی در عمق ۲۰۰ متری زمین است.
کلیسای نمکی در عمق ۲۰۰ متری زمین

به گزارش می متالز، کلیسای نمکی زیرزمینی زیپاکوئیرا که در تونل‌های یک معدن نمک در کوهستان هالیت در نزدیکی شهر زیپاکوئیرا در کشور کلمبیا قرار دارد، هم از نظر آمار بالای گردشگرانی که به قصد دیدن این کلیسای عجیب به این شهر سفر می‌کنند دارای اهمیت بوده، هم از نظر مذهبی همچنان موردتوجه مردم منطقه است. تنها نام کلیسای نمکی برای وسوسه کردن گردشگران کافی است، چه‌برسد به اینکه در معرفی این کلیسا عنوان می‌شود این بنا در اعماق زمین جای دارد و به همین دلیل است که در هر هفته، بیش از ۳ هزار گردشگر به دیدن این کلیسا می‌روند.
نقشه کلیسا دارای ۳ بخش مجزاست که به روایتی به ۳ مرحله تولد، زندگی و مرگ حضرت عیسی اشاره می‌کند و تمامی تزئینات، دیواره‌ها و مجسمه‌های آن از جنس نمک، آن هم از نوع نمک خوراکی ساخته شده است. مردم کلمبیا نسبت به این کلیسا تعصب خاصی داشته و آن را مهم‌ترین میراث سرزمین خود می‌دانند. بسیاری این کلیسا را نقطه‌عطفی در معماری مدرن کلمبیا دانسته و آن را با نام جواهر معماری کلمبیایی به جهانیان معرفی می‌کنند و به این ترتیب این کلیسا دارای اهمیت مذهبی، هنری علمی و گردشگری فراوانی است. شگفتی‌های این معدن نمک تنها منحصر به کلیسای نمکی‌ آن نیست چراکه این بنا تنها بخشی از تاسیسات زیرزمینی موجود در این معدن است که عبارتند از: پارک نمکی، موزه معدن، مواد معدنی و زمین‌شناسی و منابع طبیعی.

عناوین برگزیده