تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۱۰۴
کد خبر: ۲۳۴۲۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رفتن به‌سمت تولید فولاد آلیاژی ضرورت است

‌می‌متالز - دکتر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس اظهار داشت: چین همواره در یک دهه گذشته مهمترین تولید کننده فولاد بوده است. سهم این کشور از ۴۴.۵ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۵۶.۷ درصد در ۲۰۲۰ افزایش یافته.

به گزارش می‌متالز، چین بازار بسیار بزرگی برای مصرف فولاد خام بوده است. تقاضای این کشور در سال ۲۰۱۰ حدود ۴۴.۷ درصد جهان بود که این مقدار در ۲۰۲۰، ۵۶.۲ درصد افزایش یافته است.
سعدمحمدی افزود: سهم خاورمیانه از تقاضای فولاد برخلاف تولید آن کاهشی بود و از ۳.۷ درصد در سال ۲۰۱۰ به حدود ۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید. چین اروپا و ترکیه که از بزرگترین صادرکنندگان فولاد به حساب می‌آیند خود دربین وارد کنندگان فولاد جهان نیز قرار دارند.
وی در مورد روش‌های تولید فولاد در ایران تاکید کرد: اگر تغییری در تولید ایجاد نکنیم از بازار فولاد دنیا عقب می‌مانیم. تغییر تکنیک یکی از نقاطی است که در تجارت آینده باید توجه کنیم. اگر به تغییر تکنیک توجه نکنیم بازار آینده را ازدست می‌دهیم. فقط عدد و رقم تولید مدنظر نیست بلکه کیفیت و نوع محصول نیز مطمع نظر است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به این‌که مصرف میزان سرانه فولاد ما درحال کاهش است، ابراز داشت: این کاهش نشانه دهنده ازدست رفتن بازار داخلی است. امروز در دنیا تقریبا مصرف انرژی ۳۹ درصدش از نفت تامین می‌شود.
دکتر اردشیر سعدمحمدی با اشاره به این‌که ما در کشور وانادیوم، تیتان، کروم و منگنز داریم که در تولید فولاد آلیاژی می‌توان استفاده کرد، تاکید کرد: رفتن به سمت فولاد‌های آلیاژی یک ضرورت است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار است در بازار بین‌الملل حضور داشته باشیم باید شاخص‌های توسعه را بررسی کنیم. برای این امر لازم است یک تیم تخصصی ورود کرده و برنامه‌ریزی کند.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده