تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۳۱۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

لزوم پیاده سازی الگوی ترکیه در صادرات فولاد

می متالز - خط تولید شمش شرکت فولاد روهینا جنوب طی ماه های آینده راه اندازی می شود.
لزوم پیاده سازی الگوی ترکیه در صادرات فولاد

به گزارش می متالز، یزدان مدیر بازرگانی و صادرات شرکت فولاد روهینا جنوب گفت:خط تولید شمش فولاد از گندله شرکت فولاد روهینا طی ماههای آینده به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد:هم اکنون سالانه ۵۰۰هزار تن میلگرد در این شرکت تولید می شود که بخش عمده آن صادراتی است.
یزدان افزود:طی۵ماه امسال بالغ بر ۴۴میلیون دلار صادرات میلگرد به کشورهای عراق،ازبکستان ،میانمار ،قزاقستان و کشورهای حوزه خلیج فارس داشتیم.

وی خاطر نشان:فولاد روهینا جنوب باهدف صادرات محصولات فولادی تاسیس شده است به همین دلیل این مجتمع در نزدیکی دریا و بازار عراق در دزوفول احداث شده است.
یزدان تصریح کرد:صادرات فولاد در ایران از مزیت نسبی برخوردار است اما متاسفانه موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات و قوانین دست و پاگیر گاه به موانع بزرگ تبدیل می شوند که دولت باید تصمیمات اساسی در این مورد اتخاذ کند.

وی افزود:کشور ترکیه برای حمایت از صادرات 36 درصد به تولید کننده یارانه می دهد اما متاسفانه در ایران علاوه بر موانع صادراتی شرایط حضور مستمر شرکت های ایرانی در بازارهای خارج از کشور وجود ندارد.
یزدان در ادامه خاطر نشان کرد:فولاد روهینا باهدف صادرات محصول تاسیس شده است و هم اکنون میلگرد این شرکت در بازار عراق کاملا شناخته شده است و می تواند با شرکت های ترکیه ای و اوکراینی از لحاظ قیمتی رقابت کند.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده