تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۵۰۵۹۴
سرویس خبر : محیط زیست

چین نسبت مبادله ظرفیت فولاد را محدود می کند

می متالز - چین خواستار افزایش مبادله ظرفیت فولاد به منظور کاهش آلودگی هوا شد.
چین نسبت مبادله ظرفیت فولاد را محدود می کند

به گزارش می متالز، چین در تلاش برای کنترل انتشار آلودگی از صنعت فولاد سازی ماموت و کاهش عرضه مضاعف، موضع سختگیرانه‌تری در مورد مبادله ظرفیت فولاد اتخاذ می‌کند.

 
افزایش نسبت مبادله

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات آن (MIIT) هفته گذشته پیش‌نویس پیشنهادی را برای جلب نظر از منابع صنعت فولاد در مورد افزایش نسبت مبادله ظرفیت فولاد به ۱٫۵: ۱ از ۱٫۲۵: ۱ منتشر کرد. این بدان معناست که یک فولادساز نیاز به کاهش ظرفیت قدیمی به اندازه ۱٫۵ واحد برای هر واحد ظرفیت جدید، یا ۱٫۵ میلیون تن در سال ظرفیت قدیمی برای یک میلیون تن ظرفیت جدید دارد. نسبت مبادله ظرفیت دقیق‌تر ۱٫۵: ۱ در شهرهایی اعمال می‌شود که به طور معمول آلودگی هوای بیشتری را ثبت می‌کنند، مانند استان‌های پکن، تیانجین، هبی، شاندونگ و شانشی در شمال چین. در پیش نویس گفته شده، مناطق دیگر با کیفیت هوای بهتر مجاز به ادامه استفاده از نسبت مبادله ۱٫۲۵: ۱ خواهند بود.

 
اطلاعات پیش نویس افزایش نسبت مبادله ظرفیت فولاد

در پیش نویس آمده است که کارخانه های تولید فولاد که ادغام و سازماندهی مجدد خود را تکمیل کرده‌اند نیز می‌توانند نسبت مبادله ۱٫۲۵: ۱ را دنبال کنند. فولادسازان EAF که می‌خواهند از کوره‌های قوس الکتریکی (EAF) در فرآیند تولید فولاد خود استفاده کنند، نیازی به پیروی از نسبت مبادله ۱٫۲۵: ۱ یا ۱٫۵: ۱ نخواهند داشت.

در این سند آمده است: «تجهیزات قدیمی که برای پشتیبانی مبدل‌ها و کوره‌های اکسیژن استفاده می‌شدند، می‌توانند با نسبت ۱: ۱ توسط EAF جایگزین شوند.» EAFهایی که قرار است جایگزین EAFهای قدیمی و تاسیسات ساخت آهن غیرکوره‌ای مانند Corex ،Finex ،Hismelt و همچنین ظرفیت فولاد ضدزنگ با استفاده از خطوط تولید RKEF + AOD شوند، نیز در این گروه قرار می‌گیرند. نسبت‌های مبادله ظرفیت فولاد ۱-۱٫۲۵: ۱ موجود در سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از تلاش‌های چین برای کاهش ظرفیت مازاد و مازاد عرضه فولاد، به اجرا درآمد.

عناوین برگزیده