تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۸۸۰
کد خبر: ۱۳۰۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

باید فرهنگ مسئولیت‌پذیری در شرکت مس در تمام رده‌ها جا بیفتد

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: باید فرهنگ مسئولیت‌پذیری در شرکت مس در تمام رده‌ها جا بیفتد و مسئولان تمام رده‌ها باید به کار، پرسنل و تولید جوابگو باشند و به آن خیلی اهمیت می دهم.
باید فرهنگ مسئولیت‌پذیری در شرکت مس در تمام رده‌ها جا بیفتد

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، محمد رضا بنی‌اسدی راد در جلسه گزارش سال 96 و چشم‌‌انداز سال 97 با حضور مشاور وزیر صنعت، جمعی از مدیران مس و مسئولان رفسنجان، شهربابک و پاریز در شهر سرچشمه رفسنجان اظهار داشت: خرسندم که در جمع خانواده بزرگ صنعت مس که همدلی و وفاق در این خانواده به عنوان اجرایی‌ترین خانواده صنعتی کشور وجود دارد، حضور دارم.
وی بیان داشت: امیدواریم در سال 97 با وفاق و همدلی که در جمع ما هست و اهدافی که شرکت تعیین کرده و در مجموعه مجمع به تصویب رسیده بالنده‌تر به این اهداف برسیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: برنامه‌هایی که در مجموعه مس تدوین شده را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در چارچوب سیاست‌های نظام برای رسیدن به برنامه ششم توسعه و نگاهی به افق چشم‌انداز 1404 بتوانیم قدم‌های موثری برداریم.
وی افزود: به غیر از برنامه‌های تولید، چند موضوع و برنامه را در راس امور در شرکت قرار دادیم که حاصل از تجربیات مدیران جمع به ویژه مرادعلیزاده بوده است.
بنی‌اسدی ادامه داد: اولین محوری که در حال دنبال‌کردن هستیم هولدینگ‌شدن شرکت مس است که دو مجتمع به صورت شرکت اداره شوند که با اختیاراتی که به این شرکت‌ها در حوزه استان کرمان و آذربایجان داده می‌شود بتوانند چابک‌تر به مسیر خود ادامه دهند چراکه هرچه شرکت بزرگتر می‌شود سنیگینی بیشتری متحمل می‌شود.
بنی‌اسدی بیان کرد: اولین‌کاری که کردیم آقای احمدزاده از اعضای هیئت مدیره که در بازار سهم خبرگی دارد ماموریت دارد حوزه هولدینگ و سهامداری را دنبال کند و ارزش سهام مس را هدف‌گذاری کردیم به 400 برسد.
وی خاطرنشان کرد: از آقای احمد مرادعلیزاده مشاور وزیر می خواهیم خداحافظی با شرکت مس نکنند و خواهش کردیم که سرکشی ماهانه به شرکت داشته باشند تا موانع را برطرف و بهتر بتوانیم کار کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه ابراز داشت: بحث ساماندهی صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تحت پوشش صندوق این است که ماموریت صندوق سهامداری باشد مطرح شده و این موضوع مهم  پیگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: هرجا می‌بینیم کسانی که پای کوره‌ها بودند و مشکل دارند جایی تجمع کردند ناراحت‌کننده است و امیدواریم در صندوق بازنشستگان مس پرشتاب و در اولویت کار انجام شود که امنیت خاطری برای بازنشسته‌ها که قشر آسیب‌پذیر این مجموعه هستند، ایجاد شود به علاوه اینکه خدمات پزشکی آنها به بهترین نحو انجام شود که این امر هم در راس امور کار قرار گرفته است.
بنی‌اسدی ابراز داشت: بحث اکتشاف راهبرد شرکت است و محور تولید و  توسعه را به شدت دنبال می‌کنیم و بحث نیروی انسانی و کرامت نیروی انسانی برای ما اهمیت دارد همچنین صنایع پایین‌دستی مس و تکمیل زنجیره تولید را دنبال خواهیم کرد که در معادن کوچک می‌تواند اثرگذار باشد.
وی توضیح داد: در این رابطه  کارگروهی درست کردیم که سابقه قبلی آن که بایگانی شده را احیا کند و کمک کنیم معادن کوچک را فعال و از آنها کنسانتره خریداری کنیم.
بنی‌اسدی عنوان کرد: برآورد کردیم ظرف دو سال آینده 100 هزار تن کنسانتره می توانیم به سیستم اضافه کنیم و ظرفیت کارخانه را بیشتر کنیم و هزینه‌ها را کاهش دهیم همچنین معادن کوچک می‌تواند بخش عمده‌ای از موضوع اشتغال را برطرف کند.
وی اظهار کرد: در بخش مسئولیت اجتماعی می‌توانیم کمک کرده و دغدغه‌ها را کم کنیم باید فرهنگ مسئولیت‌پذیری در شرکت مس در تمام رده‌ها جا بیفتد و مسئولان تمام رده‌ها باید به کار، پرسنل و تولید جوابگو باشند و به آن خیلی اهمیت می دهم.

منبع:روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده