تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۱۰۳۶۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت خبر داد:

پیگیری مسایل مربوط به فرآوری سنگ‌های تزئینی در سال جاری

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مسایل مربوط به بخش فرآوری سنگ های ترئینی طی سال جاری پیگیری می شود.
پیگیری مسایل مربوط به فرآوری سنگ‌های تزئینی در سال جاری

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار کرد: استان مرکزی از پتانسیل بسیاری در بخش معادن سنگ برخوردار است و باید بیش از گذشته برای توسعه این بخش تلاش شود. ما نیز در امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در این راستا با همکاری استاندار و معاونین در این حوزه تلاش خواهیم کرد.

وی یکی از موارد قابل پیگیری را در حوزه معادن فرآوری سنگ‌های تزئینی عنوان کرد و گفت: امروز در کشور نزدیک به چهار میلیارد تن سنگ‌های تزئینی وجود دارد که بخشی از آن بسیار ارزشمند و در سطح جهان بی همتا است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هر سرمایه گذاری که بتواند ایده‌های نو و روز دنیا در حوزه فرآوری سنگ‌های تزئینی به کار گیرد، حمایت همه جانبه از آن‌ها به عمل خواهد آمد بنابراین از این افراد به منظور سرمایه گذاری در این حوزه دعوت می‌شود.

اسماعیلی افزود: امسال این پیشنهاد را خواهیم داشت تا عوارض سنگ‌های تزئینی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کند.

وی یکی از برنامه‌های مهم در کشور را فعال کردن معادن راکد در کشور طی سال جاری عنوان و اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۰۰ معدن در کشور وجود دارد که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ از آن غیر فعال اند که بر اساس برنامه هدفمند فعال کردن حداقل ۲۵ درصد از آن‌ها در سال جهش تولید در دستور کار است.

عناوین برگزیده