تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۱۱۰۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعیین تکلیف عوارض به ستاد فولاد رسید

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از تعیین تکلیف عوارض صادرات سنگ‌آهن در جلسه آینده ستاد زنجیره فولاد خبر داد یعنی فعالان حوزه سنگ‌آهن باید منتظر باشند تا این جلسه برگزار شود و وضعیت وضع عوارضی که بارها از آن حرف زده‌ایم مشخص شود.
تعیین تکلیف عوارض به ستاد فولاد رسید

به گزارش می متالز، در این باره مهدی کرباسیان بیان کرده بود، تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این است تا در موضوع وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن از نظر تشکل‌ها و انجمن‌های معدنی نیز استفاده شود.
این تصمیم را باید به فال نیک گرفت یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد از خرد جمعی در تصمیم خود استفاده کند. قرار است در جلسه آینده ستاد زنجیره فولاد، بحث عوارض صادرات سنگ آهن بررسی شود.بدون شک چند و چون این تصمیم بررسی و نقد می‌شود تا در نهایت تصمیمی از دل این ستاد بیرون‌اید که براساس آن زنجیره ارزش فولاد، در ایستگاه پایانی خود هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ را محقق کند. البته این پایان کار نخواهد بود. فولاد برای ادامه این راه نیازمند استفاده بیشتر از سنگ‌آهن و فرآوری آن خواهد بود. شاید تشویق فعالان معدنی به ایجاد واحدهای فرآوری، بیش از وضع عوارض دارای اهمیت باشد یعنی بهتر است فعالان این حوزه بیش از هرچیز به دنبال ایجاد توازن در زنجیره باشند، اما باید منتظر ماند تا ستاد زنجیره فولاد تصمیم خود را در این باره اعلام کند.

عناوین برگزیده